annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Matrecept har stått i högt i kurs idag

Publicerad 2010-01-25 23:26:17 i Allmänt,

Undrar varför det är så intressant att läsa och titta på matrecept när man inte får äta? Ska ju göra undersökning av tarmen imorgon. Så det har varit flytande fram till idag på lunch, då fasta fram till 16. Då började jag med Laxabon 4 liter!!!!!!, det har laxerande effekt, tarmen måste vara helt ren. Så ett glas var 10:e min. Många många tillbakaflashar på cytostatikabehandingen har det varit . Fruktansvärt vidrigt att dricka, ja att dricka det gick ju an men sista skvätten var hemsk och framförallt eftersmaken som smakade metalller! Kom på att jag hade tuggummi så snabbt in med tuggumit i munnen så fort jag svalt sista klunken i glaset. Usch, måtte jag aldrig mera gå igenom det här. Ja, framförallt slippa sjukvård för egen del i framtiden.

Niclas gjorde precis varma mackor, kan tala om att det doftar oerhört gott. Har redan planerat in något riktigt, riktigt gott och mycket till imorgon kväll. Har ju levt på flytande föda sen i lördags.

Märkligt med Arbetsförmedlingen, den yngsta sonen 19 år Anton har redan fått handledare, det är full fart med besök osv. Niclas däremot har fortfarande inte fått tid, trots samtal och mail. Samma arbetsförmedling, inskrivna ungefär samtidigt.

Det är speciellt tungt att vara ensam vuxen, att stötta dom att peppa dom osv. Önskar att pappan valt att finnas där och stötta dom. Det är något dom verkligen skulle ha behövt. Men han valde att det är deras ansvar, de är vuxna osv. Så nu har dom ingen kontakt mitt allt med sin far. Otroligt tråkigt och verkligen tungt för dom. Men dom kämpar så det dom kan.

Jag tycker det är jättesvårt, jag antingen för mycket eller så är jag bra som jag är enl sönerna. Inget kan ju bli värre än det vi gått igenom.

Ska försöka lägga mig tidigt nu.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Lotta vimmelmamman

Publicerad 2010-01-26 10:23:12

Hej A

Ursäkta att jag inte svarar dig angående coloskopi. Jag har tagit lavemang med en form av platsspruta man för in i rumpan och sedan tömmer sig tarmen. Sedan har jag bett om att få bli sövd under coloskpin den senaste gången. Tyckte det var rätt smärtsamt. De vill inte gärna göra det men stå på dig



Kram lotta

Postat av: Petra

Publicerad 2010-01-26 11:08:58

Jag gjorde en röntgen av tarmen i fjol och fick då också dricka 4 liter Laxabon, fy tusan vilken pina! Smakade ju fruktansvärt illa! Skulle du någon gång behöva göra det igen (vilket jag hoppas att du verkligen inte behöver) kan jag tipsa om att ha pressad citron att smutta på mellan klunkarna. Det tyckte iallafall jag var bra.

Hoppas undersökningen gick bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela