annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Hemma

Publicerad 2009-04-13 12:59:36 i Allmänt,

Fick åka hem inatt, vita blodkropparna samt de neutrofila är på väg ner men låg skapligt. Har en infektion och eftersom jag inte hade feber när jag kom in så fick jag antibiotikatabletter istället för dropp. fMåste åka in igen om febern återkommer, vill inte det. Nu är det jobbig vecka framför mig eftersom vita blodkropparna och de neutrofila kommer att sjunka rejält innan de stiger igen. Får bara hoppas att de inte sjunker för  mycket. Det gick ju bra förra gången men ju fler cytostatikabehandlingar man får ju mera slår det ut immunförsvaret. Och på det att jag blev så dålig första gången.

Det är lite lurigt detta med infektionskänsligheten när man får cytostatika, gränsen för feber då man måste åka in är 38,5 eftersom kroppen reagerar annorlunda mot om man är helt frisk och får infektion.

Idag ska jag bara ta det mycket lugnt, har ju svårt för det. Är nog uppe och håller på för mycket under den här jobbiga perioden. En läxa att lära mig, att låta andra hjälpa mig.

Nu är det bara 3 cytostatikabehandlingar, har kommit halvvägs. Underbart, kan se ett litet ljus.

Tack för alla era härliga kommentarer, uppmuntrande ord, det ger mig extra styrka.
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-04-13 20:53:04

Vännen, ta hand om dig!

Vet så väl att man vill mycket, tänk vilken gåva andra ser det som att äntligen få hjälpa dig!

Hoppas dina vita blodkroppar håller sig "på mattan".

Tänker på Dig!

Halvvägs gjort!

Varm Kram

Aurelia

Postat av: Christina

Publicerad 2009-04-13 22:46:20

Vila och åter vila det är det som gäller nu, Anne Mari. Du måste hämta krafter till nästa omgång med cytostatika. Nu har du bara 3 ggr kvar. Du är duktig. Kram från Christina

Postat av: Catarina

Publicerad 2009-04-14 09:21:54

Du är så otroligt positiv! Det känns så underbart och du ska veta att det smittar av sig :)

Skönt för dig att vara hemma igen!

Kram

Catarina

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-04-14 10:28:43

Det här är det tillfälle i livet när det här helt Ok att vara självupptagen. Ditt arbete just nu är att sköta om dig själv se till att dagarna blir så drägliga som möjligt och få dem bakom dig på bästa sätt.

Få mål varje dag som handlar om att du gör bra saker för dig.

Många starka,friska o ljusa tankar till dig!

Ingela

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-15 21:14:59

Många kramar!

Tänker på dig A-M..

Barbara

Postat av: Ewa

Publicerad 2009-04-16 06:58:35

Kommer in för att krama om..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela