annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Imorgon 3:e behandlingen av 6

Publicerad 2009-04-06 17:17:10 i Allmänt,

Var och hämtade mitt nya körkort idag, fick skjuts av Carina, tack snälla du. Det har varit jättefint väder ute idag men jag har tagit det lugnt. Vill inte äventyra min behandling imorgon. Kicki följer med mig igen, det är en stor trygghet att ha någon med sig. Klev upp tidigt imorse och åkte till VC och tog nya blodprover, hon var riktigt duktig som tog proverna.

Idag saknar jag mitt jobb, att ha regelbundna tider, få träffa mina arbetskamrater, få vårda patienter. Det är ett underbart jobb.

Har så mycket tankar, funderingar kring livet men just nu så går det bara inte sätta det på pränt. Men det kommer.

Kram och tack för alla underbara kommentarer!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-04-06 17:21:36

Om jag bara kunde ge dej lite styrka så skulle jag vara glad. Jag har själv gått igenom bröstcancerbehandling med allt vad det innebär. operation, cytostatika och strålbehandling. Jag VET hur vansinnigt trött man kan bli. Men lilla vän det kommer bättre dagar. Tro mej. Det var år 2007 när allt detta hände mej. /Kramar från Christina

Postat av: Annika

Publicerad 2009-04-06 21:24:02

Hej Anne Mari! Tack för att du skrev så fint i min blogg. Hoppas allt går bra med din behandling imorgon och tur att du har en sådan fin vän som Kicki. Läste om er på Expressen.

Sköt om dig!

Kram

Annika

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-04-07 09:13:21

Tänker på dig, ofta!



Förstår att du saknar ditt jobb (arbetsmyra)Det har blivit mycket som är annorlunda för dig nu A-M. Men se det som övergående, någonting som du just nu ska gå igenom, sen kommer allt det vanliga tillbaka igen!

Kramar i tusental!!!

/Jaana

Postat av: viveka

Publicerad 2009-04-07 15:18:44

Ann-Marie.



Önskar Dig och Din familj en Glad Påsk. Tänker så på Dig.

Känner lite liv av friskhetstecken när jag läser dina sista inlägg...du söker struktur, arbetet...etc. Du har makt över din sjukdom... Visst är det så Ann-Marie?



Kram

Viveka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela