annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Några rader

Publicerad 2009-04-21 10:44:40 i Allmänt,

Det  var några dagar sedan jag skrev. Fick blåsor i munnen vilket var jobbigt. Kunde knappt prata och det gjorde ont  hela tiden. Det är en av biverkningarna från cytostatikan.

Jag vet inte vad som hände men tappade fullständigt lusten att skriva, även fast jag ville. Har varit inne och läst kommentarerna, tack goa ni och tack Annika för din hälsning på min födelsedag!

Jag har annars varit piggare än förra gången jag fick min behandling, trots att jag har infektion. Så det ser hoppfullt ut. Har även känt av småvärk i bröstet och armhålan, hoppas det betyder att cytostatikan ger effekt. Ska till läkaren nästa vecka och även få min 4:e behandling.

Humöret går upp och ner. Igår när jag vaknade var jag jätteledsen, allt kändes tungt. Det är inte lätt att vara ensam vuxen i en familj, ha försörjningsansvaret samtidigt som man är sjuk. Inte får jag 80% av min inkomst heller eftersom det är ett tak på hur mycket ersättning man får från Försäkringskassan. Min utgifter är ju baserade på hur mycket jag tjänar när jag jobbar så det blir tufft. Bägge sönerna tar ju studenten i år också. Har sökt fonder så jag hoppas jag kan få lite därifrån.

Ensamheten är värst, det är en märklig ensamhet, har ju vänner,  familj men ändå känner man sig ensam. Det är en annan värld man lever i när man har cancer. Det är något som jag inte visste om innan.

Idag ska jag till SöS och få min picc-line omlagd och spolad. Det är skönt att få komma iväg lite. Har så svårt att ta mig någonstans, det tar emot eftersom jag blir trött så fort. Men vet att jag måste tvinga mig själv att ge mig iväg ut.

Har väl aldrig längtat så mycket till sommaren som jag gör nu. Våren är för mig den bästa tiden men i år vill jag att den bara ska rulla förbi.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-04-21 11:28:48

Har saknat dina tankar! Så jag skicka ett mail och då samtidigt sitter du och skriver i bloggen! Lustigt! men vi är ju vädurar...

Kram Ingela

Postat av: Maria

Publicerad 2009-04-21 12:34:51

Hejsan vännen!

Vill bara skicka en BAMSEKRAM till dig. Jag saknar dig massor på jobbet..

Kramar Maria

Postat av: Christina

Publicerad 2009-04-21 21:37:26

Jaa, man känner sig ensam så ensam många gånger under sin sjukdomstid, trots att man kanske har vänner omkring sig. Det är en mycket märklig känsla det där. Så kände jag också. Men tänk framåt , nu har du ju gjort halva cyttostatikabehandlingen. Du kan faktiskt börja räkna ner lite grann. Varma tankar går till dej och en jättekram får du också./Christina

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-04-23 10:02:47

Kramar i massor till dig.



Skönt att hälften av behandlingarna är bakom dig nu.

Nu börjar våren komma tillbaka, sol och värme, härligt!



Postat av: Lena

Publicerad 2009-04-24 13:15:42

Hej kära Anne-Mari!

Jag skriver inte så ofta i din blogg men jag är inne och läser destå mer. Jag tänker jättemycket på dig och önskar att universum ger dig all kraft och styrka som du behöver under din behandling.

Varma hälsningar och kram

Lena

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-28 13:10:50

Hej Hjärtat!!!

Förstår att du känner dig ensam...för man är ensam om det man går igeom när man är sjuk...MEN finns det ingen samtalsgrupp du kan få vara med i där du får träffa kvinnor i samma situation?! Det kan nog vara rätt så skönt om du får bolla med de som är i samma läge liksom :) Mina tankar finns hos dig alltid gumman!!!! Hör av dig när du vill!!

Kramar Carina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela