annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Våren är här

Publicerad 2009-04-01 17:40:39 i Allmänt,

Underbart vackert väder idag! Var iväg på utvecklingssamtal med Niclas på hans skola. Åkte buss, pendeltåg och tvärbanan och det gick bättre än jag trott. Solen bidrog nog mycket till det. Är så stolt över mina tre barn, och idag fick jag sträcka på mig extra mycket då Niclas fick massor med beröm. Trots min sjukdom så fixar han skolan!

Härliga Ingela och Jaana, era kommentarer har verkligen förgyllt min dag.

Har haft en del funderingar kring detta med cancer idag. När man var gravid såg man bara gravida kvinnor omkring sig. Nu när  jag har cancer är det hur många som helst som har cancer. Min läkare sa att var tredje svensk kommer att drabbas av cancer. Det får mig att må illa. Vill inte att någon mer person på denna jord ska drabbas av denna hemska, jobbiga och oförutsägbara sjukdom.

Att gå igenom cellgiftsbehandlingar är inte en barnlek, det är ett "rent helvete" även när jag inte fick speciellt mycket biverkningar vid min andra behandling.

Kom att tänka på en 60-tals låt; "Inatt jag drömde", då drömde vi att det inte fanns några krig. Men i min dröm drömmer jag att ingen har cancer.

En av mina goa, goa vänner får sitt besked idag om sin cancer, vill vara där och blåsa bort cancern, svepa iväg den med vinden, långt, långt bort där ingen kan få den.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-04-02 10:57:18

Sänder dig en STOR kram.



Är glad för din skull A-M, för glädjebeskedet från sonens skola. Önskar dig nu ENDAST positiva händelser!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela