annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ny dag

Publicerad 2009-08-27 21:15:47 i Allmänt,

Längtar så mycket nu till att bli frisk, att få komma tillbaka till ett liv utan sjukhusbesök mm. På måndag börjar jag min  strålbehandling som ska pågå i 5 veckor. Har börjat äta Femar tabl som jag ska äta i 5 år. Den 18 oktober åker jag till Falköping, Mösseberga rehab, längtar. Den tiden ska jag verkligen utnyttja till max för att hitta ny energi, nya infallsvinklar på mitt nya liv. Ny glädje.

Även fast jag är deprimerad pga den här förbaskade sjukdomen så kan jag ändå skratta åt eländet. Fick ju en gåva av en okänd person och dessa pengar skulle gå till min tid på Mösseberga Rehab. Men så blev det inte, Femar tabl kostar 3500 kr så dit gick pengarna och nu är jag uppe i frikort igen på Apoteket, alltid något. Så det fanns nog en mening med detta också.

Idag längtar jag något otroligt mycket efter min dotter, skulle vilja bara vara med henne, gå ut och äta och få skratta och ha en härlig stund.

Lilla Molly, barnbarnet, och jag var till stallet förra veckan och hon fick klappa hästarna. Hon älskar verkligen djur så nu ska hon få rida på lördag. Jennie var och  bokade tid, önskar så att jag kunde få vara med och titta. Vilken lycka för Molly.

Den här veckan har varit fullspikad med sjukhusbesök, kurator, psykiatriker, sjukgymnast, plastikkirurgen, är "ledig" imorgon och sen kör det igång på måndag.

Önskar att jag får energi att skriva om min cytostatikaresa och skicka till Helen på Clife (www.clife.se). Har varit på väg länge nu att skriva det men det har tagit emot, kan vara att det är för jobbigt att gå tillbaka i känslan. För det kan bara inte finnas något värre än att gå igenom en cytostatikakur. Min onkologläkare och sjuksköterska säger att jag har haft det ovanligt jobbigt men jag tror att det är lika jobbigt för alla oavsett om man får infektioner som jag fick. Bara alla biverkningarna var ett "helvete*" i sig.

Jag vill börja leva igen, skratta, göra roliga saker, se framåt men just nu är det svårt. Önskar att min son Niclas får ett jobb, får väl söka upp någon målare som ger Niclas ett lårlingsjobb.

Önskar att ni alla får en riktigt underbar helg!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-29 11:35:28

Hej du vackra!!!

Det är underbart att få tal av din resa! Tack snälla för att jag får det!!

En nära vän till mig fick i dagarna det hemska beskedet att hon har en ny tumör!! Det slog undan benen på mig. Den maktlöshet man känner som anhörig är fruktansvärd. Att bara kunna stå bredvid... Jag tycker att du verkligen har GIRLPOWER!!!!

Stor kram & tack

Tina

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-29 19:49:56

Ja, det är det jobbigaste jag har varit med om att "gå igenom" en cytostatikabehandling. Krafterna kommer så sakteliga tillbaka ska du få se. Det blir bättre och bättre ska du få se.

Postat av: Anna

Publicerad 2009-08-29 20:50:03

Hej på dej! Hittade hit tack vare cancertjejer.se. Ja, en cyto.behandling är verkligen ingen lek... Sköt om dej nu och ha det så mysigt på Mösseberg. Jag ska fortsätta följa din blogg, kram Cliffen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela