annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Sjukgymnastik

Publicerad 2009-08-06 15:14:59 i Allmänt,

Igår var jag till Radioterapiavd (strålbehandlingen) för förberedelser inför strålningen som börjar den 30 augusti. De ska rita prickar med tatueringsfärg på kroppen. Och skulle göras en DT av bröstet för att de exakt ska se var de ska stråla.

Men, men har inte tränat tillräckligt med vänstra armen, måste få den över huvudet. Men det stränar och gör ont i armhålan där såret är efter borttagandet av lymfkörtlarna. Så det gick inte att göra undersökningen igår.

Så nu måste jag träna ännu mera, men det känns ska ni veta, och sen är jag lite rädd att ta i. Får nog ringa sjukgymnasten så jag får hjälp. Jag måste samtidigt hålla i vänstra bröstet så att protesen inte hamnar snett. Det skulle se ut det.

Tillbaka nästa vecka så då hoppas jag att jag lyckas få armen ovan huvudet.

Vilket underbart väder! Lyckliga er som kan vara ute i solen och bada. Men min tur kommer också, får hoppas att det blir en fin sommar nästa år också.

Önskar att jag kan ge Kicki något fint när allt detta är klart, förstår inte att hon orkar med mig. Hon är ju själv sjuk och ställer upp ändå men hon är ändå noga med att när hon inte orkar att säga ifrån. Och det känns väldigt bra för mig för då känner jag mig trygg.

Rak kommunikation är bland det bästa som finns.

Känner mig rastlös och ledsen, vissa dagar är det så. Till kvällen ska jag ta en promenad i sakta mak och njuta av naturen. Sen är saknade efter Anton jobbig också, även om han bara är i  Uppsala och gör lumpen, "lillpojken". Tur att jag har Niclas hemma. Längtar till Bollnäs också till dotter, barnbarn och svärson också, det bli ren sväng dit upp  när jag får pengar från försäkringskassan i slutet av augusti.

Håret har börjat komma tillbaka, är lika långt  (långt och långt, från att inte haft något )och tjockt som det var när jag började med peruken. Som tur är så har jag hår som växer snabbt.

Var rädda om er och ta ett dopp för mig också.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Kicki E

Publicerad 2009-08-06 21:55:35

Hej min vän!

Lilla lilla goa vän det är klart att jag ställer upp för dej jag säger ifrån när jag mår som sämst.

Jag tycker så mycket om dej, även om man är sjuk kan man ställa upp för sina nära och kära. Det jag har kan inte jämföras med vad du går igenom men vi ska klara av detta tillsammans. Heller hur? I kväll gick vi på en promenad det gör gott i själen gå och prata om ditt och datt och skratta och drömma sig bort för en sekund det räcker. Visst längtar vi efter våra barn och barnbarn (barnbarn du vet vad ja menar) så det värker i våra hjärtan men livet är så dom blir stora flyttar och skaffar sig ett eget liv, jag tror att vi har svårt att acepttera detta. Men du min vi ska göra massor av roliga saker när du känner dig okej. Eller hur? Kram

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-07 07:41:28

Hej du fina!!! Jag får inte heller vistas i solen, så för mig har det varit en kanon sommar.. fniss.. inte så där väldigt soligt & varmt :-) Ja, du kommer att njuta av sommar & sol nästa år! Inget snack!!!

Jag tycker du har en kämpa glöd av bara den & jag beundrar dig för det!!!

Ha det så jätte bra & lycka till med träningen!!

Kram Tina

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-08-12 16:00:55

När är en resa över, verkligen över?

Livet är resan, men när något händer av sådan sort som frångår det "vardagliga" ser vi det som det händer något.

Vi kan se det som det som händer är en del av det normala, i vardagen, för att göra det lättare för oss. Vet inte om det blir lättare, men tanken på att det är "normalt" kan ibland göra mig lugnare... ; )

Varm kram till Dig!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela