annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

"Favorit" i repris

Publicerad 2009-12-28 10:59:07 i Allmänt,

Då¨är julhelgen över. Niclas, Anton och jag åkte till Jennie och hennes familj i Hälsingland. Jennie fyllde 30 år på tisdan så det blev födelsedagsfirande först. Sen kom julafton och det var riktigt trevligt samt jobbigt. Molly och Wille fick många paket, blev nog lite för många. Molly som är 2 1/2 år och väldigt försigkommen sa efter att hon öppnat julklapparna;  "Men nu får ju inte dom andra barnen några julklappar!"

Så liten som hon är så tänker hon på andra.

Efter lunchen på julafton så blev min svärson sjuk, vi trodde att det var något som han ätit som utlöste det. Så han låg på soffan i rummet hela julafton så han kunde vara delaktig men oj, så dålig han var. Det var både morfar, farmor, farfar med resp och faster och mostrar till Molly och Wille där så det var fullt hus.

På natten vid 3-tiden så ropar Jennie till mig från övervåningen att hon behöver hjälp. Jag går in i badrummet och där i duschhörnan sitter Molly och Wille och duschar! Dom hade kräkts ner sängarna, sig själva och Jennie. Jennie och jag tittade på varandra och brast ut i skratt, ja vad ska man göra. Återigen hade dom fått vinterkräksjukan i år, förra gången i februari och då var jag också där.

Vi bestämde oss för att se det från den komiska sidan. Så det blev ett barn var, som ena stunden sov och den andra stunden kräktes. Fram mot kvällen så blev dom piggare och började leka.

Jennie blev dålig på kvällen och killarna hade en liten släng av magsjukan. Själv klarade jag mig som jag gjorde förra gången också.

Vi åkte hem i förrgår och igår låg jag helt däckad pga ledvärk och stelhet, kunde knappt gå. Idag är det något bättre, kan ialla fall gå utan större problem. Men har haft ont i natt.

Så kan en julhelg se ut. Och det är trots allt med glädje som vi ser tillbaka på helgen!

Så även det jobbigaste kan man vända till något positivt

Var rädda om er

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Vanilla

Publicerad 2009-12-29 18:52:07

Vad härligt!



God fortsättning!

Kram

Postat av: Tina

Publicerad 2009-12-31 11:54:40

Till dig min fina vän!!



Jag vill önska dig ett underbart Gott Nytt år!! Detta år vill jag fylla med ljus, kärlek, glädje, styrka, trygghet, lycka, harmoni, självkänsla, god hälsa, liv, vänskap, pengar mm... & skänka det till dig!!



Vill tacka dig för allt du delat med dig av till mig under 2009 & hoppas på att 2010 bidrar till en fortsättning på vår vänskap!!



Nu med min kaffe kopp i hand & brasan som brinner så rofyllt i spisen känner jag hur lyckan bubblar upp inom mig!

Du har hjälpt mig så mycket & funnits där för mig när jag varait ledsen & behövt en vän!! Du har delat med dig så mycket av dig själv till mig & det är jag så tacksam för.



År 2009 har för mig inneburit massor av positivitet. Även mindre positiva händelser & känslor oxå, men övervägande positivt & en hel del av dessa positiva beror på dig. Jag är så tacksam över att få ha dig som min vän!!!



Ha nu ett underbart avslut på 2009 & välkomna 2010 med öppna sinnen!!



Tack för din vänskap!!

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!<3



Ljus & kärlek till dig från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela