annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

På onsd 3 veckor sen mitt liv stannade upp

Publicerad 2009-02-16 21:00:20 i Allmänt,

På onsdag, om drygt en dag så är det exakt 3 veckor sen jag sökte läkare pga min knöl i bröstet. Samma dag fick jag beskedet att det med stor sannolikhet var bröstcancer. Men det visste jag inom mig redan innan jag slog numret till bröstmottagningen tidigare samma dag.

Inte jag! var min första tanke, det är ju jag som ska vårda de sjuka och inte jag som ska vara sjuk.

Det har tagit mig tre kaotiska veckor att inse att det är jag som har bröstcancer och inte någon osynlig person omkring mig.

Känslorna har åkt upp och ner som en berg- och dalbana. Insikten att jag är sjuk har tvingat mig att inse att nu måste jag ta det lugnt. Jag kan inte jobba just nu hur gärna jag än vill.

För drygt 1 vecka sen var jag och barnen tillsammans hos läkaren och fick beskedet att det är bröstcancer. Så nu känns det som jag sitter i en båt, utan segel, utan åror, utan roder, jag har inget annat val än att åka med.

Sen väljer jag själv om jag vill se det positiva i situationen eller se det nattsvarta.

Fick en underbar dagbok av Karin (örkeljunga) och i denna dagbok ska jag skriva ner enbart positiva händelser, det ska bli min positiva bok.

Idag hämtade jag min peruk, att vara utan hår ter sig inte som ett alternativ för mig. Känns som en trygghet att ha den hemma när hårstråna försvinner.

Imorgon får jag besked från läkaren om cancern har spridit sig i kroppen. På onsdag börjar jag med cytostatikabehandlingen. 

Har fått så mycket stöd från mina barn, släkt och vänner och mina goa arbetskamrater. Men oron, rädslan inför framtiden får jag bära inom mig och försöka ersätta med det positiva som jag har omkring mig.




Kommentarer

Postat av: Malin Levin

Publicerad 2009-02-16 21:43:07

Älskade vän. Det har varit många turer längs vår väg. Vi sågs första gången efter att haft nätkontakt och sommarträffen var en stor förändring i mitt liv och där var du en stor del. Det har varit tyst mellan oss av olika anledningar ett tag men jag har alltid funnits där och det gör jag också nu. Du kan alltid höra av dig när du behöver och jag finns bara en tanke bort. Sänder dig all den goa´ energi du behöver och ber en bön om kärleksfull läkning för dig.

Med varma och kärleksfulla kramar din vän Malin

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-16 23:53:42

Kära Anne Marie

Du finns med i mina tankar hela tiden och jag ber också böner om god och kärleksfull läkning för dig. Jag reser bort några veckor nu, men kikar in här i bloggen och läser så fort jag får en chans.

Kram

din vän Lena

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-02-17 08:48:54

Tack för eran omtanke och att ni finns. Det värmer.



Jag är så glad Malin att du utbildade dig, det var starkt gjort!



Lena; önskar dig en riktigt härlig resa!

Kram

Anne Mari

Postat av: Maria Karlsson

Publicerad 2009-02-17 09:35:05

Hej vännen.

Det gör ont i hjärtat på mig att få veta att du är sjuk,du ska veta att även om vi inte har haft mycke kontakt så finns du här ..Jag förstår att det här är jobbigt för dig men glöm inte bort att vi finns för dig om du behöver.Ring om du behöver prata eller bara få ur dig det som man kan vilja säga ibland.Du har fått gått igenom mycke och jag förstår att det är en jobbig väg framför dig.

Vad jag än kan göra för dig tveka inte att fråga.

Kärlek och ljus till dig.

Love Maria

Postat av: Hasse

Publicerad 2009-02-17 13:56:34

Hej Anne Mari



Tack för jag fick läsa i din berörande blogg. Och du kommer vara i mina tankar för att kunna vara i den healnde processen. Jag hoppas du lagt till för distan healing på DAS, i annat fall kan jag göra det åt dig.



Personligen fick jag ju mycket bland annat där ifrån under min höst.



Önskar dig det bästa



Kram

Hasse

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela