annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Läkarbesök idag

Publicerad 2009-06-16 10:41:03 i Allmänt,

Snart ska jag iväg till kirurgen på Karolinska för att diskutera operationen av bröstet. Har inte skrivit på några dagar men det beror på cytostatikabehandlingen. Idag är det egentligen ingen optimal dag att åka på  läkarbesök, tur att jag får åka taxi/sjuktransport. Mina vita blodkroppar börjar sjunka så smått. Så att vistas bland folk känns inte helt ok. Men vill ha min operation gjord så fort som möjligt.

Igår slog cytostatikabehandlingen till, har känt mig pigg och glad sedan i fredags men igår morse då kändes det. Nu är det nedrasering av cellerna för att de sedan ska byggas upp, ja inte de sjuka cellerna men väl de friska. De sjuka hoppas jag dör för evigt. Är så evinnerligt trött på denna cancersjukdom, vill bara hoppa av men det går ju inte.

Äntligen så kom solen fram, har inte sett den på över en vecka. Så underbart skönt, vi behöver solen för att kunna må bra. Det räcker inte med sol inombords, vi måste ha tillgång till solens energi och ljus för att må bra.

Igår fick jag en blombukett av min älskade arbetskamrat Karin Li och hennes familj, kunde inte ha kommit lägligare. Då jag "bröt ihop" under förmiddagen och bara grät. Stackars mina barn. Men gråten skulle ut.

Skriver om läkarbesöket ikväll.

Önskar er alla en riktigt härlig solig dag!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: ewa

Publicerad 2009-06-16 16:24:16

Hej! Jag är syster till "mariannestext" och hittade Din bloggadress där.

Du för en kamp som man aldrig kan förstå om man inte varit med om samma sak.

Jag kommer att hålla koll på Dig så att Du får lite extra energi. Tankar kan stärka, det vet jag.

Hopp och tro till Dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela