annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Läkarbesök

Publicerad 2009-06-08 18:38:04 i Allmänt,

Idag var jag på läkarbesök inför min sista cytostatikabehandling på fredag. Jag är så fruktansvärt trött, orkar ingenting, blir andfådd för mnsta lilla. Det är en av biverkningarna från cytostatikan men det visade sig att mitt blodvärde har sjunkit ännu mera. Så på onsdag ska jag få blodtransfusion, hoppas jag återfår krafterna så jag orkar med sista behandlingen.

Det är riktigt tungt nu, känns som all kraft runnit ur mig. Trots att det här ska vara bästa veckan i behandligen.

I onsdags var min läkare på kirurg/onkologkonferens ang min bröstoperation. Det  tar bort hela bröstet och en del av lymfkörtlarna i armhålan. Jag ska få bröstrekonstruktion i  samband med operationen. Det är jag tacksam för. Operationen blir av 1 månad efter sista cytostatikabehandlingen.

Snart har jag då gått igenom del 1 av mina behandlingar. Del 2 blir operation och del 3 strålningen.


I samband med läkarbesöket var jag och hälsade på min arbetsplats och fick massor med goa kramar. Längtar tillbaka till jobbet.

Det har trots allt gått fort tiden med cytostatikabehandlingen men som tur är så glömmer man mycket av det jobbiga. Men vill aldrig göra om detta.

Hade biljetter till Bruce Springsteen konserten igår söndag men hade inga krafter alls att gå så Anette fick mina biljetter.
På onsdag skulle jag och Kicki varit på Berns, lyssnat på föredrag om cancer, ätit god lunch där samt fått träffa Helen som startat webbmagasinet    www.clife.se    Hon ska hålla ett föredrag och det hade jag gärna lyssnat på. Men, men det viktigaste nu är att jag få rmina krafter tillbaka.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Christisna

Publicerad 2009-06-08 21:28:39

Tänk så skönt när du är klar med cytostatikabehandlingarna. Då kommer livet att kännas lite lättare.Du kommer att vara så glad när operationen och strålningen också är klart.Jag håller med dej. Jag vill inte heller genomgå en till cytostatikaperiod.Det tar hårt på krafterna. Sköt om dej lilla vän. Kram.

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-06-09 00:30:49

Vilken pärs du går igenom. Läser din blogg varje dag men oftast saknar jag ord, vet inte riktigt vad/hur jag ska skriva, tycker det är så jävla orättvist att just du har fått den här skiten att gå igenom samtidigt som jag blir förundrad över hur stark och envis du är!

Du finns alltid i mina tankar.....



Kram Jaana

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-06-09 14:04:12

Det är som mörkast strax innan gryningen...

Jättekramen till dig vännen!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela