annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Snart slut på cytostatikabehandlingen

Publicerad 2009-06-10 19:45:55 i Allmänt,

Idag fick jag två påsar blod, känns mycket bättre. Jag kan röra mig utan att få hjärtklappning och andfåddhet. känns bättre inför den sista cytostatikabehandlingen på fredag.

Men det är märkligt hur det tar emot att komma till behandlingsavdelningen nu. Mådde illa när jag kom dit idag, har en underbar sjuksköterska där som lyssnar och är jätteduktig. Men det var knappt så jag orkade prata med henne idag, tur att Kicki var med och höll låda. Det är med blandade känslor jag åker dit på fredag för sista behandlingen. Picc-linen ska också dras ut då och äntligen får jag bada. Det blir ett riktigt härlig skumbad sen.

Den här cytostatikaresan har gjort att jag har massor med nya kunskaper att ta med mig när jag börjar jobba igen i höst som sjuksköterska. Många nya insikter om hur man mår när man har cancer, illamående, ångest samt anemi och då speciellt hur det känns att inte ha några krafter.

Är inne i en period då jag kommit till insikt om min sjukdom, vill bara "hoppa av" och få vara frisk här och nu. Vill leva ett normalt liv. Inte oroa mig för ekonomin, min hälsa, slippa att inte orka göra något. För det är trist.

Fick kallelse från Karolinska för att träffa kirurgen inför operationen, ska dit den 16. Sen kom även kallelse till strålbehandlingen, 5 aug och sen start med strålbehandlingen den 20 augusti.

Idag träffade jag Karin Li och hennes blivande man och lilla bebisen Arvid när vi var på väg till avdelningen på SöS. Jag blev så otroligt glad för Karin betyder väldigt mycket för mig, hon har alltid stöttat mig. Har upptäckt under den här resan vilka goa vänner, arbetskamrater jag har.

Imorgon ska jag ta mig tid och försöka ta tag i hemmet, känns som om jag har fått nya krafter.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela