annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Solig midsommar!

Publicerad 2009-06-19 12:46:05 i Allmänt,

Önskar Er Alla en ritktigt solig midsommar!

Nåja, nu ser ju väderleken inte ut att ge så mycket sol men önska kan man ju alltid göra. Samtidigt som jag skriver detta så hör jag hur "himlen öppnar sig och regnet öser ner". Tur att jag tog in dynorna igår kväll från balkongen. Brukar alltid missa det.

Men som dom säger; efter regn kommer solsken. Klockan är ju inte 13 ännu så hopp finns det att solen dyker upp.

Är inne i de jobbigaste dagarna efter cytostatikan, så det blir inte så mycket skrivet nu. Anton och Sandra har åkt till Hälsingland till Jennie och hennes familj, Niclas åkte iväg för att fira midsommar i skärgården, hans flickvän Andrea är utomlands med sin pappa och sina syskon.  Är glad att sönerna har någonting att göra i helgen, i påskas låg jag också pga cytostatikan och då åkte de till min bror Peter i Strängnäs och fick fira påsk där.

Så skönt att jag har mina barn, barnbarn, svärson, svärdöttrar, syskon, mamma, vänner, arbetskamrater mm. Och framförallt att jag har Kicki som osjälviskt ställer upp!

Själv ska jag ta mig till KIcki  (om jag så ska krypa) och bli bjuden på midsommarmat.

Har fått en förkylning, ont i halsen och allmänt förkyld  men ingen feber och det är viktigast.


För varje cytostatikabehandling jag fått så är det olika biverkningar, den här gången fick jag näsblödning. *Vaknade igår natt av att kudden var blöt, trodde jag svettades men det var näsblod. Ringde behandlingsavdelningen och fick information om att det är slemhinnorna som är sköra pga cytostatikan. Det borde jag räknat ut själv men har lämnat sjuksköterskerollen bakom mig  när det gäller mig själv.

Var nu rädda om varandra!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-06-19 15:31:28

Glad midsommar önskar jag Dig!

Njut av värmen från vänner och god mat!

Idag är resten av sommaren kvar...

Varm Kram

Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela