annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Underbar dag

Publicerad 2009-06-26 21:24:56 i Allmänt,

Nu är det 2 veckor sen jag fick min sista cytostatikabehandling. Tumören känns mycket, mycket mindre, hoppas också att det är så när de opererar mig. Jag är så förundrad över att jag mår så bra som jag gör idag. Har haft en del biverkningar den här gången också men de har snabbt gått över, bara för 1 vecka låg jag inne på sjukhuset med 39 graders feber och infektion. Undrar hur mycket egentligen det psykiska välmåendet spelar in? jag ser med mycket stor tillförsikt fram mot framtiden. Det var länge sen som jag kände mig så här glad.

Och alla era goa kommentarer lyfter mig!

Imorse åkte Kicki och jag in till Stockholm, har pengar kvar på landstingsbidraget till peruk som jag tänkte använda idag och köpa en ny peruk. Men det fanns bara peruker med riktigt långt hår som pengarna räckte till, om jag nu inte hade velat ha en superkort peruk som fanns på rea. Jag skulle få lägga till 500 kr och det kändes inte ok. Så jag har beslutat mig för att slita vidare på peruken jag har.

Hoppas mitt hår växer lika snabbt som det gjorde tidigare, då lär jag ha hår så jag kan vara utan peruk till hösten.

Så vi gick och fikade, satt ute vid Hötorget och fikade vid 10-tiden imorse och njöt av värmen och solen.

Tack Kicki för att du fick mig att inse att jag måste unna mig själv något också. Så jag köpte lite kläder och sandaler till mig själv. Kändes konstigt att unna mig själv något men nu är jag glad att jag gjorde det. Även om det blir tufft ekonomiskt men förstår ju att det är lättare när man känner sig fräschare.

Sen vandrade vi vidare till Gamla Stan, förstår inte var jag fick krafterna ifrån, kanske McDonalds milkshake. Det var tufft att gå så långt men vi tog det lugnt. Njöt av Stockholm när det är som bäst

Väl framme i Gamla Stan så gick vi till Stortorget och intog en helt underbar lunch på en uteservering, vi unnade oss även vin och öl till maten. Det var en minnesvärd  måltid. Att bara sitta, inte ha någon tid att passa, njuta av god mat, härlig omgivning och goa skratt det var underbart.

Jag fick massor med positiv energi. Men oj vad slut jag var när jag kom hem. Men det var värt det.

I helgen ska jag skriva ett avslut om min cytostatikabehandling och sen lämna det bakom mig. Sen blir det en ny resa och nya lärdomar, erfarenheter och säkert en del smärta också men allt blir ljusare.

Kika in på Sandras och Andreas blogg.
www.supersyrran.blogg.se
www.andreaochlivet.blogg.se

Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-07-01 13:34:18

Åhhhhh va härligt!

En känsla av att livet var på riktigt och att det finns kvar!

Soliga varma kramar till dig vännen!

AmjeW

Postat av: Niina

Publicerad 2009-07-04 18:12:51



Hej igen !



Det är precis så där jag försöker göra. I måndags åkte vi till Skara sommarland.Där mina pojkar kunde leka i vattnet och alla åk de hade ,var 2 jätte roliga dagar.Men jag var helt slut på kvällarna.Sov gott gjorde jag på nätterna..Hahaaa./Kram Niina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela