annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ett gott skratt förlänger livet

Publicerad 2009-06-19 22:05:24 i Allmänt,

Har varit hos Kicki och blivit bjuden på underbar middag, tack Kicki!

Kicki och jag har börjat spela på hästar. Kicki har aldrig varit på en travbana än mindre spelat på hästar. Själv har jag jobbat på travstall i  min ungdom och var ofta på Solvalla med pappa och farmor. Men har inte spelat på flera år.

Vi har varit nära att få alla rätt men som sagt nära skjuter ingen hare. Men våra hästar har varit med bland de tre första och vi har haft 6 rätt två ggr med urdålig utdelning, en gång fick vi 39 kr. Det är Kicki som gör systemet och vi satsade 32 kr och vi spelar bara på V75.

Förra veckan frångick vi våra principer och spelade på V65. Kicki tog som vanligt ut hästarna och då loppen skulle visas på tv först vid 17-tiden så hade vi datorn på och följde resultaten på ATG. Vi tyckte det var jättekonstigt att det var så många danska kuskar med, Charlottenlund,  hm var ligger det. Vi spekulerade och jag trodde att det låg i värmland, Kicki trodde att det låg vid västkusten. Jag som hade högsta betyg i geografi en gång i tiden, men det var tydligen väldigt länge sen.

Regnet öste ner utanför fönstret och vi kunde inte förstå varför det var en dansk kusk som vann 3 lopp. Kanske var det för att det regnade så mycket och banan var tung.

Det gick inte så bra med vårat spel och klockan började närma sig 17 så vi knäppte på tv:n för att se spelen i efterhand. Men va konstigt, det var en alldeles torr bana, inget regn där inte och plötsligt förstår vi att Charlottenlund  ligger i Danmark. Inte konstigt att det var så många danska kuskar som vann.

Det var länge sen vi skrattade så gott!


Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-06-21 12:12:31

Hej vännen!!!

Fniss.. va härligt när det blir ett så ärligt & gott skratt!!! Det är värt så mycket mer än pengar.. men det kunde ju blivit BÅDE skratt & vinst!!

Hoppas du mår bra!!

Stor KRAM till dig från mig!

Tina

htt://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-06-21 17:32:37

Oh!! Vad roligt. Kan riktigt höra hur ni diskuterar,ha ha....Bättre tur nästa gång.

KRAM eva-britt

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-06-21 20:09:16

Härligt med skratt, även om det inte blev någon vinst denna gång! ler

Tänk vad lite enkelhet kan göra för själen,

tänk vad lite vänskap kan vara betydelsefullt och mitt i allt detta finns Du!

Varm Kram till Dig!

AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela