annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Både glädje och sorg

Publicerad 2009-03-18 19:43:02 i Allmänt,

Livet är ju som en berg- och dalbana. Och egentligen är väl det tur, för fy vad tråkigt det skulle vara om allt gick som på räls. Och vad många erfarenheter och förhoppningsvis visdom man skulle gått miste om.

Idag är jag glad för att jag fortfarande har smaken kvar, mår inte illa, har inte ont men är jättetrött men det är en bagatell. Sen är ju mina ångestdämpande mediciner de som räddar mig från den värsta ångesten.

Har lyckan att ha en underbar svärson Peter som jag vet älskar min dotter och sina barn över allt annat. Har min svärdotter Andrea som förändrat livet för min äldsta son, och sist men inte minst Sandra som dök upp här och förälskade sig i min yngsta son och det värmer så gott i hjärtat. Ni alla tre är för härliga, ni har en stor plats i familjen och i mitt hjärta.

Sen sorgen, som smärtar riktigt mycket i mitt hjärta. En av mina goaste vänner som jag träffat via nätet, vi har aldrig träffats IRL men goare person får man leta efter. Vi är väldigt lika i våra känslor. Nu är det tråkiga att hon också drabbats av cancer, det gör så ont i mig E! Du vet att jag finns här för dig, skickar ljus, kärlek och kraft till dig så gott jag orkar. Att prata med dig idag gav mig så mycket. Vi har ju våra soffor som vi valt att sova i istället, vi får ha våra kuddar att krama om istället för en man som vi kan krypa in i famnen i. Sen har vi ju båda barn som finns där och stöttar oss. Och det är stort! Alla har ju inte den förmånen.

Tänker extra mycket på dig på fredag! Mirakel kan ske!

Hoppas solen har lyst över er alla idag! Lyckades komma iväg och handla med yngsta sonen idag, det kändes riktigt bra, var inte speciellt trött. Men tror att jag har blivit lite speedad på allt kortison, som tur är ska jag bara ta dom imorgon också.

Imorgon bitti ska jag försöka mig till en promenad ut i naturen och fotografera lite, kanske få med någon liten vårblomma.

En stor kram!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Catarina

Publicerad 2009-03-19 09:14:32

AnneMari, du har ett så stort hjärta som i din egen kamp tänker på andras väl och ve. Det är du som ska ha alla kramar, omsorg och omtanke

KRAM på dig

Catarina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela