annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Blev inget fika på stan

Publicerad 2009-03-30 21:25:52 i Allmänt,

Precis när jag ska kliva på pendeltåget in till stan ringer min bror och berättar att han har magbesvär. Så det blev inget fika, tråkigt. Tur att jag inte hann kliva på tåget. Så det blev lite handling istället och sen hem. Var helt slut när jag kom hem, sov över 2 timmar. Sen iväg till Melissa och fika, prata och fick lite healing för att få lite ny energi/krafter. Vet att dom i USA har speciellt utbildad personal som ger healing inom sjukvården. Intressant. Min son Niclas tyckte att jag såg väldigt pigg ut när jag kom hem.

Jag orkar ju inte komma iväg på Qiqongen så jag fick en DVD så jag kan utöva det hemma istället. Tror att jag kan få mera mental styrka om jag kör det regelbundet. Det är inget som skadar.  Själv har jag gått utbildning i Taktil massage via jobbet, önskar att jag kunde ge mig själv det när jag är som tröttast och har ont.

Ser framemot läkarbesöket imorgon, få höra lite mera om framtiden, speciellt när operationen blir av. Samt att diskutera vad jag kan göra mot den fruktansvärda tröttheten jag har, eller egentligen svaghet, orkar ingenting. Är ju egentligen inte trött så att jag kan sova på dagarna utan mera svag i hela kroppen.

Skulle inte ha något emot att åka iväg på ett spa en helg, bara bli ompysslad, få massage, njuta av naturen, gärna havet som utsikt och god mat.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela