annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Det har gått bra så här långt

Publicerad 2009-03-18 06:09:40 i Allmänt,

Fick min andra behandling igår, sänkt dos. Först fick jag en Pic-line insatt i hö överarm, en infart som sätts i en ven som får sitta kvar under hela behandlingstiden. Då behöver man inte bli stucken varje gång man ska ha cellgifterna. Och den dras bort direkt efter sista behandlingen, längtar.

Mådde som vanligt när jag kom hem.  Fick ju extra härlig energi då jag var på jobbet och hälsade på och fikade innan jag åkte hem. Jag älskar er så mycket ni goa arbetskamrater och min chef som tyvärr slutar pga flytt till en annan stad om ett par veckor. Det är en så härlig positiv stämning på jobbet så jag är glad länge efteråt. Roligt att få visa Kicki också var jag jobbar.

Klockan är bara drygt 6, har varit vaken sen 5, men det är nog kortisonet som gör det. Man blir pigg av det, får höga doser under 3 dagar.

Fick ett paket på posten igår med en bok, från en av mina nyfunna nätvänner. "Beröringen" av Colleen McCullough. Extra roligt eftersom min favoritförfattarinnan kommer från Australien och skildrar släkthistorier däfifrån. Och denna bok tilldrar sig i Australien.

Fick även visitkort som jag ska dela ut så flera som har drabbats av cancer får kännedom om en jättebra sajt  som är under uppbyggnad. Clife.se      

Så nu hoppas jag att jag klarar av denna behandling utan några som helst problem. Det får gärna börja kännas i vä bröst och armhåla som förra gången så jag vet att den går på cancern. Men resten som var förra gången behöver jag inte känna av.

Min morbror från Finland Jocke ringde igår, det är inte ofta så värmde extra mycket. Jag uppskattar jättemycket när någon hör av sig för ibland tar det emot att ringa. Så om jag inte ringer så ofta så beror det inte på ointresse, mera handlingsförlamning. Men kom ihåg, ni finns alla i mina tankar!

Med hopp om att ni alla får en riktigt härlig solig dag!
Och en extra tanke och kram till er som har det jobbigt!
Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: Maria Karlsson

Publicerad 2009-03-18 09:25:16

Hej..Men vad bra du skriver va skönt det är att du delar med dig ,det kändes lite som att läsa en bok när jag läste igenom allt..Peruken var fin,kan förstå att det känns att förlora håret det är ju en del av en själv.Men du är du med eller utan hår ,det kommer tebaka.När du känner för att pratat skicka ett sms..så ska du se att du får ett samtal..Ibland är det nog svårt för omgivningen att höra av sig med..Tänker på dig..

Kram Maria

Postat av: Ewa

Publicerad 2009-03-18 10:31:58

Hoppas att allt går bra idag, tänker sååå på dej! med de varmaste goa kramar!!!

Postat av: Andrea

Publicerad 2009-03-18 16:28:18

Hej Annemari!



hoppas du mår bättre, det var några dagar sen vi sågs, du vet att du klarar allt! Du är stark och du är en underbar person som alltid bryr dig om andra människor. Du betyder mycket för mig och många andra! jag vet att du fixar det här! Saknar dig vi ses snart, ska till Köpenhamn på Torsdag så jag kommer hem till er något i början på nästa vecka. Hälsa alla.



Kramar Andrea



ps: min bloggadress



Dinandrea.blogg.se





puss

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-03-18 17:16:34

Andrea!

Jag kommer att sakna dig, det blir tomt, du är ju en del av familjen. Är så glad att du och Niclas har funnit varandra. Älskar dig du min goa svärdotter.

Ha det nu så härligt i Köpenhamn!

Hälsa med en kram

Puss o kram

Anne Mari

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-18 17:58:22

Kom ihåg vännen att för att gå igenom något sådant här som du gör krävs det mycket MOD! Inte för att du kanske har så mycket val i detta läge, men MOD tar dig långt, även om det är på "skakiga ben"!

Varm Kram

Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela