annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

En dag på väg

Publicerad 2009-03-13 16:19:04 i Allmänt,

Idag är en dag då ångesten gör sig ständigt påmind. Tur att jag har fått ångestdämpande medicin, de hjälper mot den värsta ångesten. Men det jag inte förstår är hur man kan bli beroende av dessa tabletter? Läkaren som skrev ut dom sa att dom är beroendeframkallande, vilket jag själv ju vet,  men om jag har ångest är det väl bättre att jag får något mot ångesten är att jag ska "härda ut". Jag förstår inte hur en del läkare diskuterar. Kanske att dom själva skulle förstå om dom får en sjukdom som kan leda till döden.

Jag har ialla fall som sjuksköterska fått omvärdera en hel del sen jag fick min diagnos. Jag som alltid trott att jag var empatisk, förstående etc. Men oj, det finns en hel del som jag inte har förstått. T.ex hur ångesten totalt kan ta över en person, även om jag trott att jag förstått det så har jag inte gjort det.

Har ju bara fått en behandling, det är 5 kvar! Bara det ger mig ångest. Längtar tills jag fått 4 behandlingar, då har jag ju bara två kvar, men vägen dit är lång!

Idag är jag pessimist men det går över. Optimisten inom mig kommer att segra och tur är det.

Vilket svammel men var bara tvungen att få skriva av mig.
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-03-13 18:37:49

I svammel och "beklagande" finns ett syfte att få ösa ur sig för att en annan dag ta tag i livet igen.

Även om det känns som det är långt kvar med alla behandlingar är det skönt att räkna ner, det går åt rätt håll, mot tillfrisknande!

Varm Kram till Dig!

Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela