annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Läkarbesök

Publicerad 2009-03-31 17:14:18 i Allmänt,

Idag var det dags för läkarbesök på onkologen igen. Det verkar som om tumören har blivit mjukare och minskat något. Så det blir samma dos av cellgifter nästa tisdag igen. Fick även utskrivet Andapsin som skydd mot magsår, har ju ont i magen pga cellgifterna. Det var inte roligt att hämta ut det, det visade sig att den medicinen får man betala full summa för,  350 kr, det sved.

Har inte så mycket mera att skriva idag, det känns allmänt ledsamt trots det positiva beskedet. Så jag önskar er alla en riktigt härlig kväll!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-03-31 22:02:14

Hej Anne Mari!

Hitta din blogg av en tillfällighet, och blev lite "glad", för du skriver så bra om det som jag själv gått och går igenom. Ser ev slutet på allt gift som kroppen min har fått stå ut med i ett halvår. Man orkar! När jag väl kom underfund med hur kroppen reagerade på cytostatikan så bestämde jag mig:Mitt jobb just nu var att må så bra som möjligt i den situation jag nu tyvärr hamnat i.Så ett av få dagliga mål har varit att komma ut på promenad mitt på dagen när det är som ljusast.Jag började tidsmässigt gå där du ungefär är nu, det är fyra månader sedan. De första turerna var korta och med många vilopauser. När jag orka gå utan paus den runda jag bestämt blev den längre och idag går jag en dryg timma. Behandlingsveckan i långsam fart, och den bra veckan i bra tempo! Du må tro att det var en härlig känsla när jag kände att det gick att jobba upp både kondition och ork. Den stora hjälpen har varit ett par stavar!Kan varmt rekomenderas.

Hoppas jag kan ge dig lite motivation o komma igång.

Kram Ingela



Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-04-01 07:00:17

Hej Ingela!

Tack för dina ord! Blir lite full i skratt, jag har precis denna vecka bestämt mig för att börja gå en liten runda varje dag. Mitt på dagen också. Oj, vad ditt inlägg peppade mig!

Önskar dig en riktigt härlig dag!

Kram

Anne Mari

Postat av: Ingela Falck

Publicerad 2009-04-01 10:05:20

Härligt!

Ser fram mot att läsa vidare hur det går för dig.

Idag är det fint väder, så snart är det skogspromenad.Vilka vårtecken hittar vi idag? Igår var det paddor i parningstagen och en vilsen citronfjäril.

Kram Ingela

PS Vi är lika gamla du och jag DS

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-04-01 14:21:38

Underbart!

Den kommer att bli så liten, liten som en fingertutt, sen försvinner den helt!



Kram

Jaana

Postat av: Anne Mari

Publicerad 2009-04-01 17:10:35

Ni är för goa. Härliga skratt idag. Fingertutt, det var en härlig liknelse!

Kram

Anne Mari

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela