annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ny dag

Publicerad 2009-03-11 08:57:11 i Allmänt,

Då är det dags att fylla upp min nya dag. Idag mår jag mycket bättre, har fått tillbaka krafterna och det gör mig så glad!

Ska försöka få saker gjort idag som borde åtgärdats för flera veckor sen men nu har det värsta kaoset inom mig lagt sig. Förstår nu vilket chocktillstånd jag befann mig i de första 4-5 veckorna.

Har bestämt mig för att klippa bort håret imorgon och börja använda peruken. Ringde och pratade med dom på Perukshopen igår och det är lika bra att få det gjort innan det lossnar stora tussar .

Man måste ju se det positiva i det som händer också, har förmånen när man är cancersjuk att få gå en makeup kurs på måndag. Det är flera stora kosmetikamärken som sponsrar den och man får behålla preparaten, läste i en blogg att en av gångerna så var det produkter från Kanebo som användes. Man får också lära sig att knyta sjalar. Då kanske man rentav kommer att se fräschare ut än tidigare! Alltid något.

Önskar er alla en riktigt härlig dag!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela