annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Underbar helg!

Publicerad 2009-03-23 21:35:25 i Allmänt,

Blir bara några rader, är så himla trött. 1 vecka har gått sen cellgiftsbehandlingen och nu är jag fruktansvärt trött. Killarna hjäper till med det mesta hemma. Min dotter var ju nere i helgen, jag tog mig faktiskt till IKEA med henne. Måste ha sett roligt ut när jag med täta mellanrum satte mig där det fanns plats. En längre tid satt jag vid gardinställning, det var väl egentligen inte menat som sittplats men vad gör man när orken tryter. Stackars dom som hade tänkt titta på dom gardinerna, skrämde väl iväg dom. Fick rå om mina barn samt storpudeln som hängde med dottern ner. Han är ju bara för go. Det blev en riktig mysig helg för honom med, fick bara vara, inga barn som skulle leka med honom eller bestämma över honom. Så det var en riktig semesterhelg för honom.

Jag är så otroligt stolt över mina barn. Min bror ringde igår kväll från Norge, det känns bra att ha hittat tillbaka till mina syskon. Den yngsta brodern ringde idag. Jag har saknat dom väldigt mycket under åren som gått. Men vi har ju alla levt hektiska liv.  Min lillebror sa återigen och han har sagt det tidigare att jag måste acceptera att jag är sjuk, jag kan inte fortsätta att göra allt. Han har helt rätt i det. Hade väldigt svårt att ta emot hjälpen i helgen som min dotter gav mig. Hon gjorde iordning hela köket, städade och sorterade i alla skåp. Nya gardiner i rummet samt draperi. Det tog emot att ta emot hjälp men efteråt kändes det väldigt skönt. Måste nog börja bearbeta detta med att jag är sjuk. Ska till kuratorn på onsdag.

Återigen så är det goa vänner, arbetskamrater mfl som hör av sig. Jag uppskattar det jättemycket. Men just nu är jag för trött för att själv ta kontakt men det blir bättre det med.

Var nu rädda om er allihopa!
Vi hörs snart igen
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ewa Å

Publicerad 2009-03-24 09:37:27

Det är som att läsa om sej själv hela tiden, då jag följer din blogg. Tom vad gäller syskon:-)

Ska ju till läkaren både onsdag och torsdag denna vecka. Och på torsdag, då ska barnen med för att få Info av läkaren. Och ett beslut vad gäller behandling för mej, ska väl tas...Men du ligger steget före mej, och det ger mej sån styrka att läsa..Tack goa vännen, för att du orkar blogga!! Tror att mångainte bara jag, blir stärkta och hjälpta av detta...Kramar i massor!!

Postat av: Lisa (från jobbet)

Publicerad 2009-03-24 16:31:27

Vad roligt att höra att du haft en underbar och mysig helg med dina barn! Tänker på dig och allt det där du vet! många kramar

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-03-25 08:21:02

Tänker på dig, varje dag!



Kraaam Jaana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela