annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Då var det dags igen

Publicerad 2009-05-22 14:45:18 i Allmänt,

Vaknade imorse med illamående och jätteledsen. Men vet ju att det är pga cytostatikan så det går att stå ut. Speciellt med tanke på de positiva beskeden om att tumören svarar bra på behandlingen. Den har ju minskat med hälften.

Önskar så av hela mitt hjärta att jag denna gång ska slippa några fler biverkningar, tröttheten kommer jag att få leva med tills sista cytostatikakuren är gjord men det kan jag stå ut med.

Det känns som om jag hitills gått igenom en lång lista med biverkningar sen jag började med cytostatikan, det känns som om det räcker nu.

Vill tillbaka till livet.

Den 3 juni och framåt några dagar så blir det full fart här.

Anton tar studenten den 3, Niclas den 5 juni. Jag och Kicki ska på Bruce Springsteen konsert den 7 juni och den 10 juni till Berns på ett seminarium som ordnas av Roche. Det var via www.clife.se   som jag och Kicki kom med på det, lyssna på intressanta föredrag om cancer, äta god lunch för att dagen efter få min sista cytostatikabehandling.

Jennie min älskade dotter, barnbarnen Molly och Wille samt svärsonen Peter kommer ner till studenten så det blir fullt hus här. Ser verkligen framemot det.

Pratade med Sandras mamma Annika idag, hon har varit iväg på en kryssning som hon vann via sitt jobb. Det är alltid lika roligt att få höra positiva händelser, det hjälper mig att hålla humöret uppe.  Annika skriver en jättehärlig blogg, kan varmt rekommendera den . Där finns även resan med.

http://frykberg.zoomin.se/blogg/allmant.html                   (finns även under mina länkar; familjen Frykbergs blogg)

Önskar er alla en riktigt härlig helg och kanske kan solen smyga sig fram lite till oss!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-05-22 16:59:26

Hej vännen!



Ibland är det bara så härligt att ha fullt upp! man hinner inte tänka på det som är mindre bra och när man haft skoj har man lättare att hantera det som är mindre bra! Vi vinner på att ha skoj, helt enkelt mer skoj till folket! ler

Varm Kram

AmjeW

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-05-23 09:48:55

Hej Annemarie!

Jag har 2 vänninor som går igenom samma som du.Jag känner mej maktlös men hjälper så mycket jag kan. De bor i Danmark och sist jag ringde sa hon: Ta flyget hit nu för jag orkar inte mer. Jag blev förtvivlad och sa att jag absolut inte kommer nu...Då skrattade hon och vi fick en underbar stund att skvallra och skoja. Varje gång vi hörs så mår hon dåligt och det slutar alltid med att vi är lika barnsliga som förut. Hennes mamma ringde mej o sa att det gör henne så gott att vi pratar som vanligt. Vad jag menar med detta är ju att varför inte vara som vanligt mot varandra. Är någon sjuk så kan man ju alltid lätta upp stämmningen med något dråpligt skojigt. Jag följer din blogg för den ger mej en hel del oxå. Jag tänker på dej och skickar ljusa tankar till dej. Skall i kväll kl. 18.00 skicka healing till dej för jag vill att du skall orka med din härliga familj med allt som står för dörren. Tycker du är en beundrans värd människa. Tycker om dej glöm inte det....

KRAM din vän i lilla edet

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-05-23 10:43:51

Jag skriver så fort att jag inte hinner med själv. Sådan är jag. De båda vänninorna har en helt annat cancer sjukdom än du. Det sitter i lungor o tarmar. Vad jag menar med dessa brev till dej är kort o gott att DU har fått mej att tänka annorlunda.Önskar dej allt gott...

KRAAAAAAAM från röriga eva-britt

Postat av: Annika

Publicerad 2009-05-23 13:55:46

Hej Anne Mari! Vad roligt att du tyckte om min blogg och att du har länkat till den. Det är alltid kul att ha många läsare och det är därför man blir inspirerad att skriva.

Jag är så glad för din skull att det går åt rätt håll med tumören, även om du mår så dåligt.

Vi ser verkligen framemot Antons examen hos er, ska blir jätteroligt att komma och tack för att vi blev inbjudna!

Sköt om dig!

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela