annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Dagar jag vill vara utan

Publicerad 2009-05-01 15:57:25 i Allmänt,

Då var det dags igen, fick fjärde cytostatikabehandlingen i onsdags. Mår riktigt dåligt idag, både fysiskt och psykiskt. Tänk vad man kan glömma bort hur dåligt man mår efter behandlingen efter bara 14 dgr. Allt smakar metall, kemikalier, ingenting smakar. Tvingar i mig mat, frukt och dryck, måste ju ha näring för att komma igen.

Det är så himla tråkigt att bara vara hemma, orkar ju inte mycket och snart kommer dagarna då jag måste hålla mig undan  smitta. 5-15 dgr efter behandlingen är man som mest infektionskänslig. Längtar, längtar tills cytostatikabehandlingen är över!

Det är så mycket jag skulle vilja göra, skriva, säga men orken tryter.

Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg!
Kram

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2009-05-02 09:52:38

Anne Mari kära, kära! Du går igenom en kämpig fas och jag förstår din önskan om att tiden ska gå fort nu. Jag önskar detsamma och ser fram emot att få höra hur bra du mår efter sista behandlingen. Det var ju en fantastisk nyhet att tumören har minskat så mycket.

Du är en unik, varm och kärleksfull person. Jag har bara träffat dig tre gånger och kände varmt för dig redan första gången. Jag är så glad för att du har så många som bryr sig om dig och älskar dig, det är jätteviktigt när man går igenom det du gör nu.

Kram

Postat av: Aurelia

Publicerad 2009-05-02 10:35:32

Kom ihåg vännen att den lilla skiten minskar!!!!

Det är det enda du behöver veta för att fortsätta orka gå igenom dina cytostatikabehandlingar.

Den skiten minskar och den skall bort!!!

Jippiiii, den minskar!

Varm kram av omtanke till Dig!

Aurelia

Postat av: Christina

Publicerad 2009-05-02 18:41:39

Du är så duktig. Och snart har du gjort alla cytostatikabehandlingarna och då kommer allt att kännas bättre, jag lovar dej så är det. Jag förstår att du är trött, jag vet att det är så. Men jag vet också att orken och glädjen kommer så sakteligen tillbaka. Sköt om dej och sänder många styrkekramar till dej.Hälsningar Christina

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-05-03 00:49:14

Jag säger som Aurelia, Den skiten minskar och den skall bort!!!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela