annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Det finns mycket att vara glad över

Publicerad 2009-05-12 14:21:08 i Allmänt,

Livet är inte bara "mörkt" just nu. Det finns så många glädjeämnen som man tar för givet. Har friska barn, mina älskade barnbarn som verkligen lyser upp mitt liv. Min svärson och mina svärdöttrar. Syskon, familj, vänner och arbetskamrater.

Jag kan se, se det vackra i livet, se blommor, fjärilar, solen, jag kan höra musik, prat osv. Jag kan gå och röra mig obehindrat om än kraften tryter snabbt, men den kommer att komma tillbaka.

Tack vare peruken så behöver jag inte gå med kalt huvud.

Nu är det inte långt kvar tills killarna tar studenten och vilken glädje att få delta i detta.

Endast 2 cytostatikakurer kvar, nästa på onsd 20 maj.

Tumören i bröstet fortsätter att minska i storlek, på måndag 18 maj ska jag göra ny mammografi och ultraljud.

Sen att minnet är kortare än kortast, vad  gör det, det kommer tillbaka.

Tack för att stöd ni har gett mig och fortsätter att ge mig, det ger mig förnyade krafter.

Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-12 20:05:07

Hej Anne Mari,

Tack för din kommentar i min blogg och jättekul att du tycker om läsningen. Försöker skriva om varierande vardagligheter, liksom en summering av veckan som gått. Jag hinner inte skriva mer än på söndagar.

Vad skönt att se att det går åt rätt håll för dig och att tumören minskar. Det går åt rätt håll.....

Hörde att Anton är dålig (tydligen så var Sandra smittsam trots allt) :-(. Ge honom en kram från mig.

Kram

Annika

Postat av: Jaana

Publicerad 2009-05-13 10:10:00

Så underbart att allt går åt rätt håll.

Jäklar vilken stark kvinna du är!



Massvis av kramar

Jaana

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-05-13 15:02:59

Ja, visst är det härligt när man kan börja se livet omkring en igen även om kaoset inte är över ännu. Jag tror det kallas livet...

Varm Kram till Dig!

AmjeW

Postat av: eva-britt

Publicerad 2009-05-13 19:12:01

Hej vännen!

Måste skriva till dej och säga att jag inte glömt dej.Är glad att din tumör har krymt och hoppas på att den helt försvinner....

Jag skickar till dej på torsdags kväll om du vill, du vet vad....

KRAM och mina tankar till dej.

eva-britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela