annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Inga fondpengar

Publicerad 2009-05-11 12:59:41 i Allmänt,

Har satt in pengar till Röda Korset men det syns inte på loggan, hmm, får ringa Röda Korset imorgon.

Då fick jag avslag på mina fondansökningar, de går enbart på årsinkomsten. Så då var det kört för mig där. De tar ingen hänsyn till vad man har för uppgifter, inte de fonderna jag sökt. Jag har ju jobbat mycket för att kunna betala mina skulder samt alla utgifter så det straffar sig när man blir sjuk. Jag måste ju säga att jag blev inte förvånad  för det verkar ju som om det inte ska vara "lätt" att vara sjuk. Det är ju inte bara sjukdomen man ska brottas med utan allt runtomkring en också.

Men, men det viktigaste är att jag blir frisk!

Var bara tvungen att få gnälla lite.

Ha en bra dag och hoppas solen skiner hos er för det gör den inte här, men den kanske dyker upp.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-11 13:28:47

Hej gums!

Ja du vårt samhälle är inte längre byggt för att hjälpa...Men som du säger att bli frisk nu är det viktigaste!!! :D Kämpa på hjärtat så hörs vi :)

Krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-05-12 11:52:03

"Man ska vara frisk för o vara sjuk!" Som om det inte är nog med den hemska sjukdom man drabbats av.Det ekonomiska tycker man ju inte ska vara något i vårt system.

Jag som lärare kan inte bli friskskriven efter ett-års sjukskrivning, då har jag ingen lön i sommar!! Ferielönen jobbar vi in under året och jag har inte jobbat en enda dag.

Men vi ska kämpa, du är väl en 56:a du också?

Solen lyser och fulingarna som angripet oss har gett upp. Vi släpper inte in dem igen!

Kram Ingela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela