annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Läkarbesök

Publicerad 2009-05-19 12:39:20 i Allmänt,

Idag har jag varit på SöS och tagit blodprover och de var bra så jag kan få min behandling imorgon.  Var  till läkaren också, alltid lika givande. Han är sååå lugn och saklig och trygg. Den 3:e juni ska han träffa kirurgen och sen ska jag få en tid till kirurgen. Detta för att diskutera operationen samt om ev bröstrekonstruktion i samband med borttagande av bröstet.

Ska ringa och prata med sjuksköterskorna på strålbehandlingen och diskutera med dom vad dom har för erfarenheter av strålbehandling och nytt bröst. Vad dom ser för svårigheter/biverkningar i samband med att man opererar ett nytt bröst direkt. Jag börjar känna mig starkare och behöver nu så mycket information jag bara kan få ang operationen.

Kicki var som vanligt med mig, hon är tryggheten själv, det är så himla bra att hon är med. Hon får samma information som jag, hon vet vad som kommer att hända och hon kommer oftast ihåg bättre än jag vad som sagts.

Minnet är ju som sagt kort, men det kommer tillbaka.

Det bästa av allt idag är ändå att jag träffade mina arbetskamrater och min chef samt distriktsköterskan Gunilla från akuten! Vi kom precis vid fikat så det blev kaffe, mackor och prat. Jag får så mycket positiv energi och kramar från mina goa arbetskamrater. Önskar att alla hade en sån underbar arbetsplats. SöS är ett speciellt sjukhus med mycket medmänsklighet i  väggarna.

Hoppas ni har kikat in på mina länkar, finns mycket intressant där. Bl a min bror Peters sida där han säljer T-shirt som han själv designat. Han är även en riktigt bra coach, duktig  på detta med sömnproblem också, länken till hans hemsida är Peter Lithovius, se under länkar.

Ha det nu så gott mina vänner och var rädda om er!
Kram
Anne Mari


Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-05-19 22:01:31

Vill bara önska dej lycka till imorgon. Tänk nu har du snart klart med cytostatikabehandlingarna. Då känns allt lite lättare. Du kommer att bli starkare när dom behandlingarna är klara. Operationen kommer att gå bra. Och likaså strålbehandlingarna. Sen Ann Mari så börjar livet spira på nytt igen. Du kommer också att bli så glad när håret kommer tillbaka. Kram från Christina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela