annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Uppdatering

Publicerad 2009-11-11 15:05:10 i Allmänt,

Förstår att ni funderar över att jag inte uppdaterat min blogg, har ju lovat att skriva om min vistelse på Mösseberg.

Jag åkte till min dotter och mina barnbarn förra veckan och sen åkte vi allihopa ner till mig. Imorse åkte de hem. Så det har varit full fart. Haft en underbar tid men jobbig också då jag har riktigt ont i lederna och är stel. Men har kämpat på.

Vaknar på nätterna för att jag smärtor i kroppen. Är stel som en pinne när jag vaknar på morgonen, kan inte räta ut fingrarna speciellt på hö hand. Det tar ett tag att komma igång. Har gjort ett uppehåll av mina antihormontabletter för att se om de förvärrar stelheten och värken. Men det har inte märkts någon förändring. Började ju få stelhet och värk i samband med cytostatikakurerna. Ska till läkaren på fredag så får vi se vad som händer. *Detta gör mig ledsen men på ett helt annat sätt än det varit under behandlingen. Låter inte det dra ner mig. Har gått på vattengymnastik då det är roligt och det inte gör ont i vattnet. Men det kommer surt efteråt men tar det. Behöver få röra på mig.

Är mycket gladare och känner en optimism inför framtiden, har jag klarat detta så klarar jag det mesta.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Niina

Publicerad 2009-11-11 20:10:16

Hej gott att höra från dig !



Jag har oxå en envis stelhet i hela kroppen även i händerna. Efter cellgifterna......!

Skönt att höra att du är gladare och kan tänka framåt.Jag försöker , oftast går det bra men så kommer det dagar då jag kan tänka negativa tankar !!! Många kramar till dig från mig....Niina

Postat av: Tina

Publicerad 2009-11-13 11:49:47

Hej vännen!! Å va skönt att läsa att du mår bättre & gladare. Humöret är så viktigt i prosessen. Hur gick det hos läkaren idag??

Stor KRAM till dig från Tina

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-11-13 13:35:23

Låter gott att höra att du haft det bra! : D

Klarade du detta klarar du Allt! ; )

Trevlig helg!

Varm Kram

AmjeW

Postat av: Christina

Publicerad 2009-11-14 13:39:13

Jag har fortfarande problem med stelhet i fötterna och det har nu gått 2½ år efter cytostatika-behandlingarna. Jag har fått gabapentin mot värken och stelheten. Och det har jag ju skrivit om förut till dej.Men jag tar mej framåt ialla fall både gående och mentalt och ser framtiden med tillförsikt. Kram till dej min vän.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela