annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Tack från djupet av mitt hjärta för allt stöd!

Publicerad 2009-10-13 17:58:11 i Allmänt,

Vill tacka Er Alla för stödet jag fått från er under min bröstcancerresa. Det har hjälpt mig otroligt mycket. Från att bara finnas där för mig, har en vän som exakt vet när jag haft det som jobbigast och då ringt och stöttat mig. Har en vän som också befinner sig i cancerlandet och vi har stöttat varandra och hon finns alltid här. Mina barn, svärson, svärdöttrar, mina bröder, svägerskor som stöttat mig på olika sätt och min mamma. 

Alla är ni lika mycket värda, glöm aldrig det, ni har alla på olika sätt hjälpt mig.

En okänd person har hjälpt mig med att förgylla min tillvaro. Mina arbetskamrater som hela tiden funnits här.

Igår fick jag kläder av min svärdotters mamma, Annika, blev jätteglad. Att hon också var här och fikade värmde gott.

Något som också gjorde mig väldigt, väldigt glad var när jag fick presentkort på spabehandling på Mösseberg från vännerna/arbetskamrater som funnits här hela, hela tiden, tack Karin Li, Katharina, Cina, Sofia och Ulrika, har redan beställt behandling, ansiktsbehandling. Ser fram mot det. Fått pengar för att betala egenavgiften på Mösseberg som är 80 kr/dygn.

Har fått en härlig duschcreme från Rosen serien, krämer, tvålar från Lush mm. För att inte säga alla goa kramar jag fått!!

Har fått besök och hjälp hemma, besök på sjukhuset när jag legat inne, telefonsamtal, mail, alla härliga kommentarer här på bloggen.

Jag är djupt, djupt rörd över all eran omtanke, kan inte med ord få fram hur mycket det betytt för mig.

Och som en härlig avslutning på det här så kommer min dotter ner till Mösseberg och jag får rå om henne ett par dagar.

Och tack goa härlig Kicki som funnits här hela, hela tiden i ur som skur.

Och alla ni som bloggar som har kommenterat och stöttat mig och genom ert bloggande har hjälpt mig, tack.

Hoppas att ni Alla som hjälpt och stöttat mig förstår att jag uppskattat det!!!!!!!!!

Kramar
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ingrid/Blomman

Publicerad 2009-10-13 20:00:58

Hej Ann-Marie. Har läst din blogg en längre tid. Kan identifiera mig med dig på många olika sätt. Är själv mamma/mormor/svärmor,sjuksöterska men jag har också en underbar man som finns vid min sida på resan.

Har inte kommit lika långt i behandlingen men känner som du att det är oerhört viktigt med alla glada tillrop från vänner och arbetskamrater.



Är glad för din skull att du också har fått så mycket uppbackning rent ekonomiskt. Måste vara svårt när man lever ensam att få allt att gå ihop. Som sjuksköterska tjänar man ju inte så mycket.



Har ännu ingen blogg men går att skicla mejl.



Många styrkekramar från mig till dig./Ingrid

Postat av: Tina

Publicerad 2009-10-14 08:13:28

Hej vännen!!

Vilken värme du efterlämnat dig i detta inlägg!!! Jag vill tacka DIG, för att jag fått ta del av ditt liv & din kamp! Du har lärt mig så enormt mycket! Så för min del är det inte jag som ska ha nått tack.. det vill jag ge till DIG!!

TACK!!!!!!

Du har en kämpa glöd som brinner. Den glöder inte, den brinner.

Känner sån lycka av att läsa ditt inlägg!!!

Kram Tina

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-10-14 16:36:09

Underbart härligt! Är verkligen glad för din skull från djupet av mitt hjärta. Njut nu av livet här och nu och sedan. Det är fantastiskt med vänner.

Kram Agneta

Postat av: Agneta Gille

Publicerad 2009-10-14 20:30:33

Jag vill skicka mina varmaste hälsningar och gratulationer till avslutad behandling. Det har varit ett stort stöd för mig att läsa din blogg, tack för det. Jag får min tredje taxotere imorgon sen är jag klar med den och har bara tre gånger med FEC kvar. I min blogg för idag ger jag en beskrivning av hur olika det kan vara för oss och då har jag dig i mina tankar.

Hoppas att du mår gott på din rehab.

Kram till dig från Agneta Gille

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-10-14 23:31:19

Hejsan!

Läste ditt fina inlägg och jag förstår att du är tacksam att du har alla fina människor omkring dig.

Jag avslutade min herc.behandl. i måndags efter ett år. Det var skönt och vemodigt. Nu ska jag fortsätta att äta Tamoxifen(antikroppshormon) i fem år. Livet blir aldrig som vanligt igen, men man ser saker på ett helt annat sätt nu. Just nu är jag sjukskriven igen, började jobba i aug. men det blev för tufft, så nu ska jag vila och ta nya tag.

Jag följer både Viktorias och Pernillas blogg, man känner igen sig mycket. Jag har ett stort stöd i min mamma, min 16-åriga dotter, 20-åroga son, sambo m.fl

Ta hand om dig och njut på spa-vistelsen!

Kram Susanne

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-10-15 11:15:10

Tack själv för att du har delat och tillåtit oss att ta del av ditt liv i detta utsatta läge...

Kramar i massor till Dig! : D

AmjeW

Postat av: Niina

Publicerad 2009-11-10 11:30:11



Tack själv Anne Mari !



Du har låtit oss komma in i dit liv i denna stund bara det tycker jag är tufft/modigt.

Du har peppat mig , uppmuntrat mig .

Jag känner så för dig /Kramar i massor Niina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela