annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Några rader

Publicerad 2009-09-23 10:44:50 i Allmänt,

Jag åkte upp till min dotter, barnbarnen och svärsonen i helgen. Orkar ju inte mycket själv men kunde bara inte låta dom ha det jobbigt. Men jag kunde iallla fall sitta med Molly och Wille i deras lekrum, gå ut och gå en kortare sträcka, lägga dom och gosa med dom. Det blev lite avlastning för Jennie och Peter. Peter har några veckor till innan han återfår sina krafter helt. Svininfluensan däckade honom helt.

Tycker fortfarande att det är jobbigt att åka till SöS varje dag och få strålbehandling. Jättehärlig personal men bröstcancern blir så påtaglig då, *Bröstcancer eller inte, den är ju bortopererad men när känner man att man inte längre har det? Det finns trots allt en liten rädsla inom bords att den har spridit sig men motar bort dom tankarna så fort dom kommer.

Nu har jag bara 8 ggr kvar av strålbhehandlingen. Underbart!

Det blir inte så mycket skrivet just nu i bloggen, försöker släppa taget om cancern när jag kommer hem från strålningen.

Själva strålbehandlingen är ju smärtfri och går snabbt.

Var rädda om er!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: söndagsflickan

Publicerad 2009-09-23 16:34:17

Hej! Läste din kommentar hos vimmelmamman, och måste hålla med dig. Jag själv har inte ens en tufs hår kvar, attt sätta löshår i. Även om jag skulle ha råd. Jag vet att det är tufft med alla extra utgifter i samband med strålningen. Men det gäller ju inte bara ekonomin...Det gäller ju att ha livsviljan, inte rädslan. Att njuta fullt ut av varje dag, en dag i sänder. Döden har ingen plats i min vardag, det är livet som gäller! Du är duktig som kämpar på. Din sjukdom är inte heller lätt för dina barn, att hantera. Själv har jag fått veta att min cancer är obotlig, och det var tufft. Lycka till i din fortsatta kamp, och grattis till att strålningen snart är slut!

Kram Selka

Postat av: AmjeW

Publicerad 2009-09-24 09:56:49

Låter sunt att fokusera på livet och inte på blog om cancern... Den är en del av ditt liv, men ditt Liv är såååå mycket mer än den!!!

Ta hand om Livet vännen!

Varma Kramen till Dig!

AmjeW

Postat av: gun

Publicerad 2009-09-24 22:54:33

Ser att du har det jobbigt med strålningen så jag tänkte bara ge luft åt mina tankar när det gällde det. Jag längtade verkligen efter att det skulle börja. VÄCK jävla cancer VÄCK och för varje strålning kände jag att jag gick mot ljuset. För mej var denna behandlingen en bekräftelse på att de sista eventuella små jävla krypen var eliminerade!! När jag gick ut från sista strålningen så var jag FRISK! Som min läkare sade: det finns inget som tyder på nåt annat. Såklart fattar jag vidden... men jag tror på min egen helande kraft och försöker överföra den till dej!! Du KAN och du SKA. Du LEVER. Och det fortsätter du med !!!! Kramar!!!

Postat av: Agneta Gille

Publicerad 2009-09-26 18:44:49

Tack för dina råd och tips samt för att du bryr dig om dina medmänniskor. Det är ett stort stöd för mig mitt i min eländiga cellgiftsbehandling. Jag tror att du och jag har snarlika biverkningar, vad ont det gör i kroppen, leder och muskler värker. Hemskt!

Nu går du mot ljuset och har klarat det värsta. Jag hoppas innerligt att du kan njuta i fulla drag av din rehabilitering. På återhörande och än en gång tack för digg stöd

MVH cancersyster Agneta Gille

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela