annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Strålbehandlingen

Publicerad 2009-09-01 18:26:27 i Allmänt,

Nu har jag påbörjat strålbehandlingen, bara 23 ggr kvar. Det gick jättebra igår och idag. Underbar personal, förstod min oro, inget stress utan lugn atmosfär. Musik och lugnande målningar på väggarna gjorde att jag kände mig trygg.

Hoppas jag klarar mig utan biverkningar. Att jag är totalt utpumpad nu när jag kommit hem beror nog på att jag varit spänd och orolig. Hoppas, hoppas att jag inte får ledvärk och stelhet av tabl Femor, har ju det redan så det räcker som en biverkan av cytostatikan.

När jag åker till Mösseberg ska jag be om att få ett träningsprogram så jag inte stelnar till och motverka benskörhet.

Allt känns mycket lättare, trots slängar av ångest då och då men det känns som om det börjar vända nu.

Niclas fick jobb!!!!!! som målarlärling, han ska börja på måndag. Jag är så otroligt glad för det, han är värd det flera ggr om. Det har varit tufft för honom, en mamma som är sjuk, slutat gymnasiet och matats med mediernas att det finns inga jobb för ungdomar. Hur lätt är det inte att tappa lusten. Så det är verkligen en sten som släppte både hos honom och mig.

Det är märkligt hur man kan lägga det jobbiga bakom sig, men det är nog kroppens sätt att klara av att gå vidare.

Är så tacksam för all stöttning och hjälp jag har fått på vägen.

En stor kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Margareta

Publicerad 2009-09-01 20:25:26

Sänder till dig massa energi o stoora styrkekramar..detta kommer gå fint..en dag i taget!!Hård kram Maggan

Postat av: Siv

Publicerad 2009-09-03 08:07:25

En stor bamsekramis kommer här!

Roligt att Niclas fick jobb!

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-03 16:58:31

Va du är stark vännen!! & ett stort GRATTIS till din son!! Härligt att ha nått att glädjas åt mitt i allt jobbigt.

Ni finns i mina tankar!!

Kram Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela