annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Idag jobb

Publicerad 2010-04-07 13:45:12 i Allmänt,

Idag kändes det jättebra att åka till jobbet, börjar med att arbetsträna 25%. Känns som om Femaren gjorde att jag var tröttare och mera ledsen. Nu känner jag mig piggare mentalt och gladare.

Men den fysiska tröttheten är lika påtaglig, var helt slut när jag kom till jobbet. Det är en riktigt lång och brant trappa upp till sjukhuset. Det var många som gick i trappan samtidigt och jag hängde med i början men sen blev jag efter och var den sista som kom upp. Kändes som om jag sprungit en längre sträcka. Så det var bara att ta djupa andetag och gå sakta.

Har ju blivit mycket, mycket bättre i ledstelheten och värken sen jag slutade med Femar. Nu har jag ialla fall provat 2 ggr och det fungerar inte att äta Femar. Så nu äter jag Nolvadex/Tamoxifen.

Idag gick jag tillsammans med goa Ann-Sofie, det kändes tryggt och lugnt. Men oj vad trött jag var, blev tvungen att lägga mig och vila när jag kom hem. Men kämpade det gjorde jag. Och det tänker jag fortsätta med.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ingrid Blom

Publicerad 2010-04-07 21:13:41

Hejsan, ett tag sedan jag skrev till dig.

Ja, det är tufft att komma tillbaka till jobbet. Om du kommer ihåg så jobbar ju även jag som SSK/DSK, men inte på någon avdelning utan i hemsjukvården.

Jag började arb.träna 25 % först i 4 veckor och gick upp till att arbeta 50%. Är sjukskriven fram till 25/4 och därefter upphör sjukskrivningen. Därför ville jag pröva nu i 3 veckor med 75%. Så fr.om igår är det detta som gäller. Tycker att jag inte hinner med mitt arbete på 50% så nu känns det riktigt bra med 75%.



Som jag skrev har det varit tufft att komma tillbaka. Man satte in en vikarie för mig under sjukskrivningen. Nu när jag kommer tillbaka upplevs jag som en konkurrent till henne. Hon hade nog inte trott att jag skulle komma tillbaka så fort.Så arbetsklimatet är inte det bästa, men jag får full uppbackning av alla andra.



Känner att när jag kommer hem kommer tröttheten över mig. Jag unnar mig paus med kaffe, tidning och vila på eftermiddgen.

Så det är helt naturligt att du är trött. Måste lyssna på kroppens signaler om vi ska orka arbeta med andra människor...



Många kramar fr. Ingrid

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-04-08 09:35:50

Lycka till med jobbet och din träning. Skönt att du mår bättre.

Kram Agneta

Postat av: Andreas

Publicerad 2010-04-08 11:18:46

Hej Anne Mari!

Nu har jag äntligen fått pratat med flickvännen (hoppas jag fortfarande) och jag upplevde det bra.

Hon sa att hon har saknat mig och tänkt på mig och gav mig även "PUSS PUSS sötis:)" som hejdå.



Så nu hoppas jag det fortsätter åt samma håll även om jag är medveten om att det kommer "dippar".

Tack för du delar med dig!!



Postat av: AmjeW

Publicerad 2010-04-09 08:43:19

Det är en back fysiskt i början, men själen och psyket längtar efter det nya livet... vad det nu blir! ; )

Lycka till!

Kramen AmjeW

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela