annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Nya friska tag

Publicerad 2010-08-19 10:23:49 i Allmänt,

Svaret från finnålspunktionen av min sköldkörtel har kommit och den visar på att sköldkörteln är inflammerad samt att jag har struma. Inte konstigt att jag inte får tillbaka min ork och går upp i vikt. Nu har jag också varit iväg och tagit blodprover och sen på måndag ultraljudsledd punktion och biopsi av sköldkörteln. Sen ska det väl bli bra, antingen med mediciner eller operation.

Igår var jag iväg och gjorde en datortomografi av buken och njurarna.

Så nu räknar jag med att det här räcker och att jag äntligen kan få gå vidare. Jobbar fortfarande 50% och hoppas att jag i september kan gå upp i tid.

Att cancerresan skulle  bestå av före, under, efter har jag lagt på hyllan. Den består bara av två delar, före och under i minst 5 år. Även om tumören är borta och de smittade lymfkörtlarna så räknas man inte som frisk förräns om 5 år. Ni ser, jag räknar med att bli helt frisk, det ska jag bli.

Det är inte bara kroppen som tar stryk när man får en cancerdiagnos utan ekonomin får sig en rejäl touch. Så nu ska jag sälja min bostadsrätt för att bli av med alla mina skulder. Samt att få börja leva och inte vara orolig för om jag har mjölk för dagen. Är såååå evinnerligt trött på att aldrig ha pengar.

Nu vill jag njuta av livet, jobba, umgås med mina barn, barnbarn och vänner. Helt enkelt leva livet.

Äldsta sonen flyttar till Hälsingland på söndag för att påbörja studier på folkhögskolan och yngsta sonen fortsätter att jobba. Han fick förlängd anställning, ev blir det fast.

Är så glad att det börjar ordna sig.

Kramar och ha en riktigt härlig helg!
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela