annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Tankar

Publicerad 2010-07-03 18:00:43 i Allmänt,

Min vän fortsätter att kämpa mot cancern. Hon ger sig inte i första taget men hon har ont. Det gör så ont i mig att hon ska behöva få utstå smärtan och ångesten. När cancern är starkare och får sitt fotfäste i kroppen så är det en mäktig utmanare som vi oftast inte mäktar att vinna mot. Önskar att hon fick ligga i en mjuk bädd likt molnen och vaggas sakta sakta till ro.

Det finns lika många olika öden som det finns de som drabbats av cancern. De flesta får leva många, många år till, en livstid för en del. En del får många år tillgodo och en del får en kort tid att leva.

Just nu är det tufft att inte kunna hjälpa min vän.

Kram
Anne Mari

p.s  glöm inte att leva här och nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela