annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Svacka

Publicerad 2010-06-15 14:41:13 i Allmänt,

Idag är jag inne i en riktig svacka. Jobbar månd, ons och fred den här veckan. Nästa vecka tisd och torsd. Trivs hur bra som helst med mitt arbete, mina goa arbetskamrater och chefen. Men det är mycket jobbigt att bli helt sänkt dan efter, men vet ju att det kommer att bli lindrigare det också.

Idag tycker jag det är tungt, är fattig på pengar men rik på anhöriga, vänner vilket ju inte alla har förmånen att ha. Skulle jag få välja så inte skulle jag välja bort mina anhöriga och vännerna. Men det skulle inte vara så dumt att ha lite pengar. Som att få råd att klippa mig, köpa lite nya kläder, gå till tandläkaren, ge killarna lite så att dom också får nya kläder.

Men jag ska inte klaga. Har ju en dörr att stänga om mig, en säng att sova i.

Anton, yngsta sonen har fått jobb!!!! Är så glad, han började igår. Niclas äldsta sonen har sökt in på ljudteknikerutbildning, håll tummarna att han kommer in. Han brinner verkligen för musik och att spela in. Har jag tur så får jag njuta av alla mina barn samtidigt och som en bonus barnbarnen också i sommar i en hel vecka.

Tar inget för givet längre, varje dag för sig. En sak i taget, det är svårt men det fungerar.

Däremot är jag riktigt frustrerad över mitt minne men det var ju värre under behandlingen, så lite bättre har det blivit. Sen har jag ju fått yrsel som kommer och går, den är jobbig. Men brukar säga att jag har fått träningsvärk i hjärnan, nu när jag börjat arbeta.

Jaha, då har jag fått gnälla lite, och samtidigt inse hur bra jag egentligen har det trots avsaknaden av pengar. Imorgon blir det jobb igen, det ser jag fram mot. Nu blir det soffan och en bok som gäller.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela