annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Mycket som hänt

Publicerad 2010-03-08 22:49:48 i Allmänt,

Det var länge sen jag skrev på bloggen, det är väl snart ingen som är inne och läser. Men det är mycket positivt som hänt.

Har börjat arbetsträna 25%, har lyckats vara där en dag och det fungerade. Tyvärr så var det två dagar som jag inte kunde komma iväg pga ledstelheten och värken.

Har varit på en helt underbar helg i Järvsö, en kurs eller jag skulle vilja kalla det för möte som anordnades av den underbara Malin Berghagen och Cancerhjälpen samt Malins härliga vänner.

En helg för cancerdrabbade. Skriver ett eget inlägg om det. Yoga, andning, meditation, dans, underbara deltagare mm.

Jag kan verkligen från djupet av mitt hjärta säga att det känns som om jag har hittat "hem", många pusselbitar som föll på plats. Det är det här jag sökt i mitt liv, det var mycket som jag fick bekräftat.

Imorgon blir det arbetsträning, sen besök på plastikkirurgen KS Solna inför operationen av bröstet den 17 mars.

Har värk i bröstet och över hela bröstkorgen dagligen men konstigt nog kändes det inte i helgen. Väldigt få tillfällen som det kändes av.

Däremot är lederna stelare än stelast på morgnarna och det värker. Jag får lära mig att leva med det.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-03-09 07:02:51

Hej vännen!!

Men Ååå va underbart att läsa!! Inte att du har ont.. men att du arbetstränar & att du varit iväg & fått vara med underbara människor =)

Keep on going girl =)))

You can do it!!!!!

Varm kram Tina

Postat av: Niina

Publicerad 2010-03-12 12:15:23



Hej Anne Mari !



Vad skönt att läsa att du varit iväg på nåt som gjort dig så gott !

De behöver vi. Skönt att du kommit igång på jobbet lite grann, men ta det lugnt,(medaljerna är slut säger min man till mig ) så jag får väl säga likadant till dig...Tänker på dig och dina söner !

Min flicka som hunnit fylla 18 tänker åka till usa i höst som barnflicka...tänker vilken tur att de inte var i höstas det var planerat !!!

Sköt om dig, och du ,visst läser vi din blogg fortfarande / Många kramar Niina : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela