annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Hälsingland

Publicerad 2010-05-19 19:24:31 i Allmänt,

Har varit i Bollnäs ett par dagar och fått tillbringa den tillsammans med mina barn och barnbarn, svärson och svärdotter.

Det är så vackert där och vädret visade sig från sin bästa sida. Sol och åter sol. Det är något som  ger mig ett inre lugn när jag är i Hälsingland.

Det är inte alldeles enkelt att komma tillbaka till livet efter cancerresan. Trodde att det skulle gå smärtfritt men nej, det gör det inte. Det går upp och ner, men mera upp än ner. Blir ledsen för att det är tungt med ekonomin som fått sig en rejä törn. Mina pojkar som  ännu inte fått jobb trots att dom söker och söker. Men det är bara att "spotta i nävarna och ta nya friska tag".

Samtidigt får jag skuldkänslor för att jag ibland tycker att det är jobbigt, varför fick jag cancer, varför fick jag gå igenom det? När jag precis hade börjat få ett lugn i mitt liv. Det känns som om det inte är rätt att jag är ledsen, jag har ju överlevt och har en bra prognos att klara det här. Samtidigt som två av mina närmaste vänner har kronisk cancer. Och dom har en livsglädje som inte är av denna värld.

Fr.o.m 1 juni ska jag börja jobba 50%, ser fram mot det. Har tyvärr fått värk i lederna igen, axlar, höfter där gör det mest ont. Men det ska inte få hindra mig, vill inte äta smärtstillande. För nu ska jag tillbaka till arbetet.

Det som varit positivt med cancern, om man nu kan säga så är att jag lärt mig att leva dag för dag. Försöker verkligen njuta av livet här och nu.  Att inte bli irriterad på småsaker är bara så skönt. Att inte jäkta och önskar att jag kan fortsätta så.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela