annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ibland sker "mirakel"

Publicerad 2010-05-25 17:24:17 i Allmänt,

Idag fick Eva en av mina goaste vänner besked om att hennes tumör på lungan är borta. Hon fick diagnosen obotbar lungcancer förra året. Genomgick cytostatika, tuff strålbehandling. I höstas och vintras var hon riktigt dålig. För drygt 3 månader sen fick hon en schäfervalp, hon har alltid haft schäfrar. Då började hennes nya liv, hon har fått en otrolig livskvalité efter det. Även om hon mått dåligt så har hon kämpat sig ut med hunden. Och idag fick hon vid läkarbesöket beskedet att det finns inga spår efter tumören! Hon har inte fått någon som helst behandling sen förra året.

Vill ju alltid hitta en naturlig orsak till det som händer och ibland kan man inte förklara varför och det är väl det som är tjusningen med livet. När jag tänker på hennes tumör så undrar jag om inte tumören "dog" vid behandlingarna och att kroppen har brytit ner cancercellerna men det har tagit tid. Skulle vara intressant att veta om det kan vara så eller om det är Evas otroliga livsglädje, hunden som kom in i hennes liv som gjort detta "mirakel". Men att ha livsglädje, kämparglädje räcker ju tyärr inte, hur många har inte haft det och där cancern vunnit. Många frågor, få svar.

Jag är så glad! Det sista som ska lämna en är hoppet, man vet aldrig vad livet har för något i beredskap åt en.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2010-05-28 00:07:44

Så otroligt roligt att läsa detta. Det ger oss alla hopp om att livet ska fortsätta lite till ;-) Ja, jag tror på djurens läkande inverkan... att borra näsan i en lurvig hundraprocentig livskamrat är livet!!!!

Postat av: Aurelia

Publicerad 2010-05-29 20:59:13

Underbart att läsa och jag är som du glad för vännen som även jag träffat! : D Ibland äro vägarna outgrundliga... ; )

Må gott!

Kram Aurelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela