annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Idag värker det

Publicerad 2010-05-08 11:32:39 i Allmänt,

Oj, vad ont i lederna jag har, och stel. Men stelheten är inte lika framträdande som när jag åt tablett Femar och tur är det. Idag blir en "bara vara" dag. Har nog varit lite för aktiv den här veckan. Men det är ju svårt att inte vara det när jag blivit piggare. Men kroppen har inte hunnit med i svängarna.

Igår kväll jobbade jag med Karin Li, underbara vän. Det var riktigt svårt att slita sig från jobbet. Har fått tillbaka min arbetsglädje. Jag som inte trodde att jag skulle kunna ge och arbeta som sjuksköterska igen. Men det är så roligt och givande. Men simultankapaciteten är inte riktigt ok, minnet är fortfarande inte ok efter cytostatikakurerna, men mycket bättre än förra året. Och sakta men säkert så återkommer det helt, så jag kan ha "flera bollar i luften" samtidigt som jag är van vid.

Att få komma tillbaka till arbetsplatsen, känna sig välkommen, få stöd av underbara arbetskamrater kan bara bli bra. jag är väldigt lyckligt lottad när det gäller det.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: gun

Publicerad 2010-05-08 22:42:17

Såååå härligt att läsa dina nya kommentarer, och så mycket som har förändrats. Livet har återvänt till dig! Och du till livet. Kram, Gun

Postat av: Tina

Publicerad 2010-05-16 22:30:03

Underbara du!!

Nu har jag inte varit inne hos dig & hälsat på..men va underbart att du känner glädje igen!! Du är en riktig kämpe & du har tagit dig igenom nått enormt!!

Det kallar jag styrka & en sju jäklar vilja!!!

Hoppas du mår bra & att du haft en fin helg & att din kommande vecka blir bra!!

Jobbar du heltid eller du börjar lite försiktigt??

Varm kram Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela