annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ingen höjdardag

Publicerad 2010-10-20 21:06:10 i Allmänt,

Idag har jag känt mig riktigt nere trots allt positivt som hände igår. Fick ju lägenheten såld, fick även tfn-samtal om att jag vunnit en resa till Rosa Bandet galan 28 oktober i Göteborg med resa och hotell. Jag var jätteglad och det är jag ju fortfarande. Men idag har cancern gjort sig påmind igen.

Det är tungt att komma till sjukhuset och genomgå undersökningar, allt kommer upp igen. När man ligger där utlämnad i datortomografin, hålla andan, andas igen osv. Vill inte vara med. Idag kändes det riktigt konstigt och obehagligt när jag fick kontrasten. Kände metallsmak och det kändes konstigt. Efter undersökningen mådde jag illa. Har aldrig tidigare reagerat så. Kan ju vara att jag fick ju medicin intravenöst i måndags, om det kan ha påverkat.

Nu ska jag försöka komma i säng tidigt, upp tidigt imorgon till SöS, onkologen och ta prover, Ekg mm.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela