annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Rosa Bandetgalan

Publicerad 2010-10-30 01:19:10 i Allmänt,

Haft ett helt underbart dygn i Göteborg. Vann ju resa, hotell och VIP-biljett till Rosa Bandet galan. Jag bloggade också på Kontanten.se  bloggomaten. Träffat underbara människor, tack Patrick och Åsa för erat underbara sällskap! Ni förgyllde verkligen resan. Och ni har verkligen tagit plats i mitt hjärta!!!!!

Det som gjorde starkast intryck förutom alla insamlade pengar till forskningen var när kvinnor, vitklädda gick upp på scenen. De har haft/har bröstcancer. Vilken underbar livsglädje det lyste från deras ögon. Det berörde mig djupt. Fick återigen bekräftat vilken styrka vi har att hämta när vi hamnar ofrivilligt i cancerns klor.

Skulle ha skrivit mycket, mycket mera men har ägnat tiden sen jag kom hem fredag eftermiddag tillsammans med Kicki och packat inför flytten till nya lägenheten imorgon. Klockan är 1 på natten och Kicki har precis gått hem. Vilken ängel hon är trots att hon själv har det jobbigt med värk i kroppen! Vet inte hur jag ska kunna återgälda henne. Hon har funnits med i min bröstcancerresa ända från början, alltid ställt upp vad det än har varit. Är så innerligt tacksam för att jag har såna goa vänner.

Nu har jag ont i kroppen, vill bara lägga mig ner och bara vara.

Var till nya lägenheten idag och jag blev så ledsen och arg så det finns inte ord för det. Tur att Kicki var med. Den förra hyresgästen tyckte att jag skulle städa efter honom eftersom jag fick tillgång till lägenheten 2 dgr tidigare. Så oförskämt, hur kan man vilja att andra ska städa "skiten" efter sig?!

Det var så smutsigt, inte ens torkat ur kylskåpet så jag ringde upp honom och var jättearg. Ska bli intressant imorgon när vi kommer dit och se om han städat.

Träffade även Pernilla Wahlgren på galan, vilken ödmjuk och go person!!!!!

Ska sätta in ett foto på henne och min mamma som var jätteglad för att hon fick prata med henne.

En stor kram till er alla!
från en trött
Anne Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela