annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Trött, trött, trött

Publicerad 2010-10-12 20:13:28 i Allmänt,

Nu har jag kört på alldeles för hårt. Är helt slut i kroppen, det värker och jag har inga krafter kvar. Det har varit många sjukhubesök, tandläkarbesök, var på Hus och Hemmässa i helgen, fikat, ätit lunch med vänner. Idag träffade jag min dotter, hon är på kurs och vi gick till en italiensk restaurang åt gott och pratade. Så mysigt. Det är inte ofta vi träffas så jag njuter av varje sekund.

Känner av en av mina metastaser i ryggen, den känns där hela tiden, vill inte det för då påmins jag om min sjukdom. Ont i magen som vanligt när jag rör på mig.

Nu har jag gnällt färdigt.

Var iväg igår till onkologen, goa Sofia F följde med mig trots att hon hade jobbat 3 nätter. Oj vad det värmde gott i hjärtat. Det är så bra att ha någon med sig på läkarbesöket, annars är det lätt att man missar det som sägs. VAr jättenervös, vill ju inte ha cytostastika i första taget.

Jag har "bara" metastaser i skelettet, det är positivt. Ska få ingå i en ny studie som jag hoppas väldigt mycket på. Drygt 60% får den riktiga medicinen resten placebo. Det är två läkemedel jag ska äta. Den ena antihormontabletten får jag i vilket fall som helst, det är standardbehandling. Men det nya läkemedlet ihop vet varken jag eller min läkare om jag får. Men däremot bidrar jag ju till forskningen, samt att jag får täta kontroller.

Är helt sjukskriven, känns konstigt men hoppas, hoppas jag ändå kan jobba någon dag emellanåt. Men just nu är jag totalt kraftlös.

Ha en härligt fortsättning på veckan!

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Annastasia

Publicerad 2010-10-13 09:07:26

Lycka till

Jag följer din blogg,blev sjuk ungefär samtidigt som du och vet hur det känns att att aldrig vara säker på om det spridit sig. Nu håller jag tummarna för att medicinen verkar. Sköt om dig.

Annastasia

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-10-13 13:31:12

Hei !

SÅ jätte trevlig ( men synd !) att du tittade inn på min blogg !

Jag läste nu din blogg i bloggomaten från 7e okt- o du skriver ju bla om det jag senast skrev i min- om at kjämpa för att leva- inte mot cacern.

Du skrev väldig väldig fint! Vackert rätt o slätt.

Även för meg är det viktigaste att ha mine nära o käre runt meg så mycket som möjlig- har altid varit " socialt kåt "- det ger meg enormt med energi- o TRYGGHET. FÖr extern trygghet hjälper mot den interne otryggheten.

Kanon !! att du fick vara med på studien- hoppas du får vara med i gruppen som inte får placebo !! Jag är oxå med i studie på Sahlgrenska- kom tyvärr inte i gruppen som skulle få prova tuffare o personbunden cytostatica beh. Men sånn är det jo med forskning.

Att vården inte upptecker vår cancer/ metastaser i tid är för jäcklig. Det satte en sådan skräck i meg att jag aldrig kommer glömma det. Det är våra liv dom arbetar med !! Och vi har ingen tid att förlora. !

Er glad för att höra om ditt trots allt positiva liv ! För meg har det stor positiv inverkan att les om mina starka medsystrar där ute.

Tråkig med dina smärtor ! Kan dom inte stråla på metastaserna för att ge smärtlingdring ?

Tack åter för att du tittade inn o lämnade dina fotspår !

Klem Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela