annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Junibacken med barnbarnen

Publicerad 2010-09-19 17:51:56 i Allmänt,

I fredags var jag och gjorde en datortomogfrafi av skallen och lungorna. Hoppas, hoppas det inte finns något som inte ska finnas där.

På fredag kväll kom min älskade dotter Jennie och sonen Niclas samt mina underbara barnbarn Molly och Wille för att tillbringa helgen med mig och sonen Anton. Vilken livsglädje man får, att se världen från barns ögon är en lycka och en förmån.

På lördag morgon begav vi oss av till Junibacken och det var en helt underbar dag. Se glädjen hos Molly och Wille samt att få umgås med dottern gjorde mig så glad.

När vi åkte hem så tog vi en sväng förbi Andrea, Niclas flickvän, för att fika. Hade lite smärtor i buken som jag brukar ha när jag rört på mig mycket. Men helt plötsligt förändrades smärtan till att bli helt olidlig. Hade så ont att jag kräktes. Försökte att åka i bilen till sjukhuset men hade för ont så Jennie ringde efter ambulans. Har aldrig någonsin kommit i närheten av den smärtan jag hade.

Fick smärtlindrande i ambulansen med mycket liten effekt, blodtrycket och pulsen var var höga. Fick fortsatt smärtbehandling på akuten på Huddinge sjukhus men inte förräns mitt i natten så släppte smärtorna helt. Vilket bemötande jag fick, vilken underbar personal, kände mig mycket trygg. Tack goa ni som tog hand om mig på kirurgakuten! Fick göra en datortomografi av buken som till min lättnad inte visade några förändringar sen förra datortomografin!

Tur samtidigt att min dotter och sönerna var hemma, samtidigt förstår jag att det måste vara jättejobbigt för dom.

Barn är för härliga, Molly och Wille tar det helt naturligt att jag är sjuk. Imorse så frågade Molly mig; hur gick läkarbesöket då? sen är det bara att förklara det dom vill veta på ett så naturligt sätt som möjligt. Efter det var det full fart på dom igen.

Nu är jag smärtfri och har varit det sen inatt, men jag har inte gjort så mycket ansträngande idag heller. Det blir soffan som gäller, titta på valvakan och sen sova!

Ha en riktigt härlig vecka!
Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-09-23 23:07:07

Hej igen! Tack för svar...ska själv börja äta Femar om en vecka och att säga att jag oroas för ev biverkningar är ingen överdrift. En fråga till...Vad är det för piller du fick nu som skulle vara bra mot BCmetastaser?

Hoppas och håller tummarna för att du slipper ont och att allt bara blir bättre!! Kram Ninni

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela