annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Nytt År

Publicerad 2011-01-16 19:55:39 i Allmänt,

År 2010 var ett mycket märkligt år för mig. Både glädje och sorg i mängder. Slutade i glädje.

Tack mina goa barn, min storebror Kari, ,svägerska Kicki, brorssöner Joel och Love!!!!!!!

Tack för den underbara kombinerade julklappen och födelsedagspresent. En hund, lilla Sabbath, 6 månader liten portugisisk vattenhund.

Finns inte ord för hur mycket det betyder för mig , ger mig kraft att leva vidare. Måste nu gå ut flera ggr/dag vilket är bra för mig. Ser fram mot våren till att få börja träna med Sabbath. Han är en mjuk liten kille, inte alls som de tuffa schäferhanarna jag hade. Men han passar mig som handen i handsken nu.

Samma dag jag hämtade hem Sabbath fick jag lunginflammation, var väl dålig innan men vägrade att inse det. Måste skärpa mig när det gäller min hälsa. Hade över 40 graders feber på kvällen och som tur var så ringde Anette och hörde hur dålig jag var. Så det blev ambulansfärd in och inläggning. Anton och Sabbath fick nu lära känna varandra och Anton är absolut Sabbaths kompis.

Tack vare Sabbath har jag nu kommit ut på små korta promenader ett par ggr varje dag. Anton sköter långpromenader än så länge. Krafterna börjar återkomma och kan säga att om jag inte haft Sabbath så undrar jag hur jag skulle fått tillbaka mina krafter.

Ska sätta in foto på honom här men sonen får hjälpa mig med det.

Kram
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-01-18 21:43:07

Tråkigt att höra att du fick lunginflammation. Men det är en glädje att läsa om Sabbath. Jag kan precis se den lille krabaten framför mig. Det är verkligen underbara hundar, portisar och han är jättesöt. Sandra visade mig ett foto på honom. Skönt för dig också att ha något att fokusera på. Varje dag med en portugisisk vattenhund är verkligen en glädje.

Sköt om dig och hälsa Anton och Sabbath!

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela