annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Ny vecka, nya dagar att fylla med positiva tankar.

Publicerad 2012-11-26 12:53:57 i Allmänt,

Hej!
 
Var på Ikea i fredags med Kicki, det var ovanligt lite folk, kanske för att vi var där på förmiddan. Det var skönt att strosa runt i lugn och ro och inte jäkta. Köpte ett badlakan till Joel, min brorsson som fyller år idag. Lördagen var en vilodag, det tar på krafterna att åka iväg men det var det värt. 
 
Igår var jag till min bror och svägerska och firade Joel. God mat och gott sällskap det gjorde mig väldigt gott. Somnade tidigt igår kväll så det var inte så jobbigt att kliva upp kl 06 imorse. Kl 07.15 var taxin här, skulle vara på SöS vid 8-tiden och träffa forskningssjuksköterskan. Vi gick igenom alla papper som ska läsas igenom och skrivas under innan man kan vara med i studien. Sen ska jag göra massor med undersökningar, bl a skelett-scint, datortomografi, PET-undersökning (en ny sorts röntgen som visar kroppen i 3D, punktionsprov från en av tumörerna, blodprover, Ekg mm. Så det gäller att man får godkänt på allt så jag får vara med i studien. Men i vilket fall som helst så ska jag få Xeloda, cytostatika i tabletter, så den blir jag inte utan. 
 
Känner mig glad idag, kom ju upp tidigt så jag hann aldrig hamna i ångestens klor då det flöt på i ett från det jag vaknade. 
 
Önskar er alla en härlig vecka!
 
Kramar
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Tali

Publicerad 2012-11-29 06:34:24

Här kommer en gomorron hälsning från mig! :)
Ska idag till Riksdagen med ett gäng som kämpar för bättre vård här i Sverige och stopp med nedskärningar inom vården. Nollvision inom vården är målet!
Ha en fin dag!

Svar: Hoppas det gick på Riksdagen, härligt med människor som kämpar och som orkar. Kram
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela