annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Blogglunch på tidningen M-magasin

Publicerad 2012-10-17 22:36:04 i Allmänt,

Idag träffade jag underbara människor på en blogglunch som tidningen M-magasin anordnade. En onkolog, ansvarig onkolog för bröstcancer från Uppsala Henrik Lindman hade en föreläsning om bröstcancer. Det visade sig att han var ansvarig för studien Bolero som jag var med i. Afinitor tabl som jag fick är nu gokänd för spridd bröstcancer i Sverige och EU. Vi var 2 stycken i Sverige som fick det, studien pågick samtidigt i 27 länder. Tyvärr så bildade ju mina cancerceller resistens mot läkemedlet och därför kunde jag inte fortsätta med den. Sen att jag fick massor med biverkningar  . gör ju att det inte är det rätta alternativet för mig men den höll ialla fall metastaserna på stången i nästan 1 1/2 år. 
 
Är sååååååå trött pga det låga blodvärdet och trodde ett tag imorse att jag inte skulle orka åka men är så glad att jag trotsade tröttheten. 
 
Imorgon blir det heldag på onkologen SöS, först en påse Pamidronat (skelettstärkande), sen en påse Paclitaxel (cytostatikan) och därefter 2 påsar blod. Efter det har jag 2 veckors vila från sjukhuset! Det ser jag fram mot men inte morgondagen som jag vet kommer att vara ångestfylld. 
 
Fick tips av Tina, en av bloggarna, att åka till Lydiagården så nu måste jag söka bidrag så jag kan åka dit. Behöver få ny energi för att hitta glädjen i att leva. 
 
En stor kram till er alla!
Anne Mari

Kommentarer

Postat av: Gun

Publicerad 2012-10-17 23:32:02

Annemari, jag hoppas att morgondagen går bra för dig.
Det var trevligt att få träffa dig på bloggträffen.
Kram och lycka till från
Gun

Svar: Tack goa Gun! Det värme gott inför dagens behandlingar att höra av dig. Säger detsamma, jättetrevligt att träffa dig igår. En stor kram!
Anne Mari Lindberg

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-18 11:17:17

Trevligt att träffas igår!
Skönt att du får lite "ledigt" efter idag. :)
Styrkekramar!!

Svar: tack goa Camilla. Det var trevligt att träffa dig igår. Kom hem vid 17-tiden idag så imorgon ska jag bara vara, vila och ta det lugnt. Ska leta reda på din blogg och sen ska jag gå in och skriva och länka din adress. Kramar
Anne Mari Lindberg

Postat av: Viveka

Publicerad 2012-10-20 07:59:16

Kram!
Viveka

Svar: En kram tillbaka. Vi måste ses snart, det var länge sen.
Anne Mari Lindberg

Postat av: Tina i Forsheda

Publicerad 2012-12-07 21:15:46

Hejsan
Det var trevligt att träffa dig på M-magasin. Jag hoppas du kommer iväg till Lydiagården, om du behöver hjälp att kontakta dem, hör av dig till mig.
kramar i massor
<3
tina

Svar: kan du skicka mig ditt tfn-nr? Behöver komma iväg. Kramar i massor
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela