annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Cytohjärnan är aktiv igen

Publicerad 2012-10-12 01:57:46 i Allmänt,

Hej!
 
Att få cytostatikan påvekar hjärnann, tur att det är vetenskapligt bevisat. Igår var jag helt övertygad om att jag skulle ha behandling trots att jag tittade på tidlappen jag fått av min onkologsjuksköterska. Bestämde med mamma4 att vi skulle träffas på avdelningen och sen gå och fika. Mamma åkte upp direkt till avdelningen, jag gick till kassan för att betala och får svaret; du är 1 dag tidig. Jag trodde hon skojade med mig men så var det ju inte. Jag som stoppat i mig medicinen man ska ta innan, Betapred (kortison), antihistamin och magtablett. .Gick upp til avdelningen och möttes av goa skratt och mamma satt i godan ro och fikade. Så det var bara att åka hem igen. Gick och la mig i sängen, kors i taket, kl 01 redan. Somnade gott och vaknade kl 12.32 när posten dundrade in i brevlådan. Jag hoppade upp ur sängen, förstod att jag försovit mig, skulle vara på SöS kl 13. Det var bara att ta tjuren i hornet och ringa och säga som det var. Kom 1 tim försenad och möttes av goa skratt. Men nu är det gjort. Blodvärdet återigen lågt vilket jag känner av men vi bestämde att jag ska få blod nästa vecka om inget mirakel inträffar som att värdet stigit tills dess. 
 
Var rädda om er och skickar en go kram till er alla!
 
Anne Mari
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Viveka

Publicerad 2012-10-12 11:25:29

Hej AnnMarie.
Jag skickade ett meddelande till dig på facebook om bloggadress. Men jag hittade den.
Jag skall skriva ett inlägg på min blogg å så skall jag länka till dig.
Tänk om vi kunde träffas!
Läste att du har färdtjänst. skulle du vilja besöka Kista gallerian? Har du en rullstol så fixar vi det.
Kraaamisar.
Viveka.

Svar: Rullstol slipper jag, det är bara det att jag blir så trött. Det är klart vi ska träffas. Den här veckan har jag behandlingar. Vi hörs. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-10-15 08:55:54

Hej!
Hoppas dina värden stiger och att det faktiskt kan finnas mirakel ibland:) tänker på dig och hoppas !
Varma hälsningar

Svar: Tack för din omtanke, det värmer gott. Kram
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela