annemarili

"Gårdagen kan du inte förändra Morgondagen vet du inget om Men Dagen idag är din" Ett motto som jag försöker leva efter. Är mamma, mormor och sjuksköterska som nyligen drabbats av bröstcancer. Försöker skriva ner mina tankar, mina erfarenheter under resans gång.

Tråkig dag

Publicerad 2012-10-31 14:37:14 i Allmänt,

Pest och pina känns det som just nu. Mina krafter har försvunnit och glädjen också. Trots att jag varit i Hälsingland i helgen och fått träffa min dotter, min svärson och mina goa barnbarn. 
 
Tycker att livet är så jäkla tråkigt. Hur gör andra som har kronisk cancer för att klara av dagarna? En del jobbar men just nu är det otänkbart för mig. Får ju cytostatikabehandling 1 gång i veckan i 2 veckor och sen vila en vecka. Sist fick jag blodtransfusion igen men är så trött igen efter 14 dgr. 
 
Har ont i buken och underlivet och blir riktigt rädd att det ska ha spridit sig mera. Den 6 nov ska jag göra en datortomografi och läkarbesök den 15:e nov. Är riktigt orolig för svaret. 
 
Det är nog dags att ringa till min psykiatriker och kurator på onkologen. 
 

Kommentarer

Postat av: Tali

Publicerad 2012-11-01 12:22:04

Hej vännen. Tråkigt att höra att du mår så dåligt. Hoppas verkligen att datortomografin inte visar flera tråkigheter.
Sänder dig varmaste styrkekram! <3

Svar: Tack. Ja, jag önskar också att jag kan få positiva svar från datortomografiundersökningen. Tar emot styrkekramarna som verkligen behövs. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: AG

Publicerad 2012-11-02 23:18:03

Jobbigt med ovissheten :(
Sänder Dig massor med styrkekramar <3

Svar: Tack. Tar emot kramarna, ska snart åka. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: tina på bloggträffen

Publicerad 2012-11-05 19:25:12

Sänder styrka och tankar till dig. Önskar, hoppas, och ber att datortomografin ska vara bra. Styrkekramar i massor till dig.
Tina Svensson på
Bloggträffen

Svar: Tack. Ja du Tina, styrkekramarna behövs idag. Kram
Anne Mari Lindberg

Postat av: Gun

Publicerad 2012-11-05 22:11:31

Kramar om dig, tänker på dig och hoppas ur djupet av mitt hjärta, att svaret på röntgen blir bra.
Tycker om den söta ängelbilden i inlägget.
Kraaaam från
/Gun

Svar: Tack. Tycker så mycket om änglabilden, den ger mig ett lugn.. Kram
Anne Mari Lindberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela